sagfoto.jpg
Biz Kimiz, Hakkımızda Fotoğraf, Fotoğrafçılık Dağcılık Doğa Yürüyüşleri, Trekking, Gezi Doğa, Çocuk ve Doğa, Ağaç Türleri, Böcekler ve Bitkiler Bisiklet, Parkurlar, Yazılar, Anılar Sponsorlar İletişim

Çocuğumla Doğadayız Çocuğumla Doğadayız

E-Posta:


   

Ana Sayfa > Fotoğraf > Fotoğraf Etkinlikleri



"KARE" Soyut Fotoğraf Sergisi, Zeynep Şişman

28 Mayıs - 5 Haziran 2009 - Çağdaş Sanatlar Merkezi - Ankara

afisZS.jpg

Zeynep Şişman

1965 Ankara doğumlu. ODTÜ Şehir ve Bölge Planlama bölümü 1987 mezunu.

Temel fotoğraf eğitimini 2006 yılında AFSAD'da tamamladı. 3.kur eğitim programından sonra 2007 yılında Gökhan Bulut Soyut Atölyesine katıldı. Afsad temel eğitim seminerinde asistanlık yaptı. Karanlık oda, Tarık Yurtgezer Doğa Fotoğrafçılığı, Özcan Yurdalan Belgesel Fotoğraf ve Cenap Saryal Güneş Baskı Teknikleri Atölyesinde eğitimine devam etti. Halen Afsad-Odtü Grubunda çalışmalarını sürdürmektedir. Afsad üyesidir.

 

Sergiler:

  • Kadınlar İçin Kadınlar Tarafından projesi çerçevesinde karma sergi, Çağdaş Sanatlar Merkezi, Ankara, 2006
  • Afsad Doğa Fotoğrafçılığı Atölyesi, Doğa Fotoğrafları karma sergi, Cepa, Ankara, 2008
  • Afsad Gökhan Bulut Soyut Fotoğraf Atölyesi, Hiç Sergisi, Bashimi Art House, Salzburg, Avusturya, 2008
  • Güneş Baskı Teknikleri Atölyesi Sergisi, Afsad, Ankara, 2009
  • Türk Kadınları Tarafından Görünümler, Kadın Girişimciliğini Destekleme Projesi Onuruna Fotoğraf Sergisi, Hilton, Ankara, 2009
  • Türkiye Doğasından Kareler, Afsad Doğa Grubu, Maltepe Park AVM, Ankara, 2009

 

Ödüller:

Afsad, Tatilden Gömüyle Dönün Yarışması, 2007, 2.lik
Dask-Dogay Doğada Görüntü Avcılığı Yarışması, 2008, Dijital Doku/Detay 2.lik
Tema Doğa Fotoğrafları Yarışması, 2008, 2 adet sergileme

 

KARE

Kare; geometrik, soyut bir varlık, tekdüze, durağan, şaşırtmayan, kuralcı bir form. Bu geometrik yapı, mekan ve zamandan bağımsız olarak, düzeni temsil etmektedir. Değişmez/değişmesi akla bile getirilemez kuralları, tekdüzeliği, durağanlığı ile genel geçer düzeni ifade etmektedir. Sınırları sıkıca tanımlanmış, kuralları yazılmış bu cansıkıcı düzene müdahalenin olası yolları aranmıştır. Düzen, fotoğraf makinası ve fotoğrafın dili ile rahatsız edilmeye, tanımlı sınırlarının dışına itilmeye, kurallarını esnetmeye ve bunun sonucunda keyifli sürprizler üretmeye zorlanmıştır. Bu soyut içsel anarşik arayış sırasında estetik kaygılar ön planda tutulmuştur.




Share