Ana Sayfa > Dağcılık > Faaliyet Raporları

Rize KDRK 10. Uluslararası Dağcılık Şenliği - Verçenik Zirve (3711 m)

12-18 Temmuz 2008 - Rota : Ovit Yedigöller-Aksu Gölleri–Salahçur Gölleri-Verçenik Kapılı Göller

Tarih : 12-18 Temmuz 2008
Rota : Ovit Yedigöller-Aksu Gölleri–Salahçur Gölleri-Verçenik Kapılı Göller
Kamp Yeri: Yedigöller-Aksu Gölleri-Salahçur Gölleri-Kapılı Göller
Sporcular : Müslüm Öndeş ve 108 sporcu
Tırmanış süresi : 7 gün
Teknik Malzeme : Emniyet kemeri, 1 HMS, 2 Karabina, kazma, krampon, Kask, baton, çekiç, 5 sikke, 3 ip (50 m), 2 yardımcı ip, ATC
Hava Durumu : 12-13 Temmuz 2008 hava açık ve güneşli, 14 Temmuz 2008 hava parçalı bulutlu ve yağışlı, 15 Temmuz 2008 hava kapalı ve sisli, 16 Temmuz Hava parçalı bulutlu, 17-18 Temmuz 2008 hava parçalı bulutlu ve yağışlı

12-18 Temmuz 2008 tarihleri arasında Rize’de düzenlenen KDRK 10. Uluslararası Dağcılı Şenliği ve Verçenik zirve tırmanışına kulübüm adına katılmak üzere 11 Temmuz 2008 günü Metro Turizm firmasına ait otobüsle saat 16.30’da Rize’ye hareket ettim. 14 saat süren yolculukla 12 temmuz 2008 günü saat 06.00’da Rize’ye ulaştım. KDRK’ya sırt çantamı bırakarak sabah kahvaltısı yaptım ve son alışverişi yaptım. Bizi Ovit Yedigöller'e götürecek 2 kamyon ile 6 minibüsün gelmesi ile saat 10.30’da sırt çantamı kamyona yerleştirdim ve saat 11.00’de başlayan Rize Cumhuriyet Meydanındaki açılış törenine katıldım. Protokol heyeti ile sporcuların yerlerini alması ile tören başladı.

Saat 13.00’da Rize’de hareket ederek yeşil ve mavinin buluştuğu İkizdere yolundan Cimil yaylası yolu üzerindeki Ekşioğlu Termal Otele gittik. Bizlere Öğle yemeği ikram edildi, yeni yapılan termal otel hakkında bilgi verildi. Erzurum / İspir yolunu takip edilerek yeşil Karadeniz’den bozkır, yer yer alpin çayırlı İspir ilçe sınırına girdik. Asfaltın solundaki Çayırözü Köyü yol ayrımına saparak Moryayla köyüne doğru hareket ettik. Herkes “uzakta bir köy var o köy bizim köyümüz” şiirini okumaya başladı. Anlaşılan Anadolu köylerini özlemişiz. Köylüler bize; biz köylüler hasretiz. İki kamyon, altı minibüs ile  yedigöller sırt hattına kadar gidecektik. Kamyonlar yedigöller sırtına kadar çıkarken minibüslerin çıkamaması üzerine araçlardan inip sırta bırakılan sırt çantalarımıza kadar yürüdük. Yedigöller harika görünüyor. Her yer ayağımızın altında; bir tarafımız İspir; diğer tarafımız Ovit bölgesi, yer yer eriyen kar öbekleri, göller, metrekareye 50-100 çiçek düşüyor. Her vadide  bir göl var. Sular cenneti desem yalan olmaz. Yolumuza döşenen çiçeklere basmaya kıyamıyoruz. Yurdumuzun bu cennet köşesinden olmaktan mutluluk duyuyorum.

109 kişilik ekibin manzara keyfinden sonra sırt çantalarımızı alıp birinci kamp alanı Yedigöller doğru tulum eşliğinde yürüdük. Çadırlarımızı kurup, çevre gezisine çıktık. Tulum eşliğinde horonlar oynandı, türküler söylendi, kamp ateşi etrafında sohbetler edildi. Saat 23.00’da yarınki rotanın özlemi ile dinlenmeye çekildik.

13 Temmuz 2008 günü saat 08.00’de uyanıp kahvaltı yaptık, Yedigöller’de yüzdük, kulüp başkanı ve rehberler bizlere yöre hakkında bilgi verdi, kuralları söylediler. Çıkış  hazırlıklarımızı tamamlayıp saat 10.30’da Aksu Göllerline doğru tulum eşliğinde yürüyüşe başladık. Az gitik, uz gittik, altı dere, üç göl, dört tepe geçtik ve saat 14.30 Aksu Göllerine geldik. Burası ayrı bir cennet iki göl ve bu göllere su taşıyan iki çağlayan var. Her taraf çiçek, çadırlarınızı göl kıyısındaki çiçekler arasına kurduk. Pet şişelerimizi akan sulardan doldurup kana kana içiyoruz. Dağcılıkta su sorunu olmaması ne kadar güzel. Herkes fotoğraf karelerine manzara, çiçek, göl, çağlayan ve kamp alanı sığdırmaya çalışıyor. Tulumcu görevinin başında bizlere horon çekmek  düşüyor. Şarkılar, türküler eşliğinde doğada olmamın zevki yaşadık. Akşam yemeğinden sonra yağmurun başlaması ile çadırlarımız çekilip üçüncü kampın özlemi ile dinleniyoruz.

14 Temmuz 2008 günü saat 06.00’de uyanıp kahvaltı yaptık, çıkış hazırlıklarımızı tamamlayıp saat 08.00’da Salahçur Göllerine doğru yürüyüşe başladık. Hava kapalı , dağlar sisli, yağdı yağacak, bari kamp kurduktan sonra yağsa diye dua ediyoruz. Yedigöl Köyüne doğru yürüyüşe başladık, hep iniş, derelerden geçtik, kana kana sularından içtik, gurubun toparlanması için molalar verdik ve doyasıya fotoğraf çektik, derelerinden serinledik.  Saat 12.00’da Yedigöl yaylasına vardık. Tipik bir Anadolu yaylası terk edilmeye yüz tutmuş, birkaç yaylacıdan başka kimse yok, büyükbaş hayvan besliyorlar. Diğer yayla evleri yıkılmaya yüz tutmuş. Yağmura yakalanmamak için kestirme yollardan yola devam ederek Salahçur Göllerine gelmeden karşımıza çıkan ikiz göl kıyısında üçüncü kampı kurmak zorunda kalıyoruz. Çadırlarımızı kurar kurmaz yağmur yağmaya başladı. Her şey gönlümüzdeki gibi oldu. Akşama doğru yağmurun ara vermesi ile dışarı çıkan soluğu göllerde aldık, yüzen, fotoğraf çeken, tulum eşliğinde horonlar çeken, Karadeniz türküleri söyleyen yine bizler olduk.  Havanın soğuk ve rüzgarlı olması ile çadırlarımız çekilip  akşam yemeğimiz yedik, yağmurun başlaması ve dördüncü kampın hasreti ile dinlenmeye çekildik. Gece dolu yağdı. Sabah uyandığımızda çadır eteklerinde öbek öbek dolu vardı.

15 Temmuz 2008 günü saat 08.00’de uyanıp kahvaltı yaptık, çıkış hazırlıklarımızı tamamladık ve saat 09.30 Verçenik Kapılı Göller doğru yürüyüşe başladık. Salahçur Gölü yanından geçerek saat 11.00’da İspir ilçe sınırını geçip Verçenik Geçidine geldik. Uzun bir mola ile gurubu toparlayıp dinlendik, horonlar çektik, tulum eşliğinde Kapılı Göllere doğru yürüyüşe geçtik. Yağmurun çisilemeye başlaması ile bir an önce kampı kurmak için hızlı adımlarla Kapılı Göllere ulaştık. İki göl kıyısında çadırlarımızı kurup  dinlenmeye çekildik. Yağmuru durması ile meraklı gözlerle saat 15.00’de çevre gezisine çıktık. Sisli havada görüş mesafesinin az olması nedeniyle gezimizi kısa kesip saat 16.00’da kamp alanına geldik. Tulum eşliğinde horon çekildi, türküler söylendi. Saat 17.00’da 16-17 Temmuz 2008 günü verçenik zirve tırmanışına katılacakların dağcılık eğitim durumları dikkate alınarak listeleri yapıldı. Eleme yapılmak üzere teknik heyet belirlendi. Saat 19.00’da toplantı yapılarak teknik heyet 25’şer kişilik  iki gurup halindeki kesin listeleri açıkladı. Ben birinci guruptaki listede olmaktan mutluluk duydum. Zirve hazırlıkları başladı. Kazma, kask, emniyet kemeri, 1 HMS, 2  karabina, 2 yardımcı ip, yiyecek ve içecekler zirve çantasına konuldu.  Akşam yemeği yenilip Verçenik heyecanı ile dinlenmeye çekildim.

16 Temmuz 2008 günü saat 04.00’da uyanıp kahvaltı yaptım. Zirve tırmanışı hazırlıklarını tamamladım ve saat 05.30’da 25 kişilik birinci gurup olarak toplanarak tırmanışa başladık. Kayalık, çarşaklı ve kar/buz alanlarından geçerek tırmanışa devam ettik. Kar/Buz alanlarında trekking ayakkabıları ile geçmek zor olduğu için rehber sert tabanlı ayakkabıları olanları iz açmak için ön guruba aldı. Saat 08.00’de kar/buz kulvarına girdik. Tek 4+4 tabanlı ayakkabı (Bestard ) bende olduğu için önce kramponlu rehberler iple hat döşerken bende arkadan dört beş ayak darbesi ile ancak yarım burun, bazen kazma ile iz açarak 4 ip boyu ile bacaya saat 11.00’da ulaştık. 25 kişilik tırmanış ekibin kramponsuz, yetersiz ve eksik malzeme ve kalabalık olması, tırmanışı geciktirdi. Rehberlerce bacaya üç ip boyu hattın döşenmesi ile baca tırmanışı saat 12.00’da başladı. Beşer kişilik ekipler halinde tırmanış başladı. Ben ilk beş kişilik bir bayan dört erkekten oluşan ekiple tırmanışa başladım. Bacanın ortasındaki kayalık alanda bayanın her türlü yardımımıza rağmen  tırmanamaması üzerine dönüş kararı verildi. Rehber, bayanı aşağı indirirken ben ve iki arkadaş zirve tırmanışına devam ettik. Saat 13.00’da Verçenik zirvesine (3711 m) ulaştık. Zirve defteri imzalandı, fotoğraflar çekildi. Cep telefonlarını çekmesi üzerine eşim Tülay Öndeş’e, arkadaşım Bahadır Alyavuz ve kulüp sekreteri Hanife Taşkın’a telefon ederek tırmanış hakkında bilgi verdim. Saat 14.10’da ikinci beş kişilik ekibin de zirveye gelmesi ile mutluluklar yaşandı. Zamanı ve rotanın zorluğunu dikkate alan baca altında bekleyen diğer arkadaşlar çıkma haklarından vazgeçerek tırmanış tamamlanmış oldu. Tebrikleşme, zirve fotoğraflarından sonra saat 14.30’da iniş başladı. İki Gurup birleşerek tek ipte 10 yürek olup bacadan aşağıya indik. Hattı toplayan rehberlerin bacadan inmesi ile saat 17.00 geldiğimiz kar/buz kulvarından  dönüş başladı. Rehberler önde ip hattını kurarken ara elemanlar pursik  emniyetiyle yumuşayan karda inmeye başladı. Havanın kararması, kafa lambaların yetersiz olması, gurubun kalabalık olması ile iniş süresi uzadı. Tırmanışın uzamasından rahatsız olan kulüp başkanı ve diğer rehberler iniş yolunda biz karşıladı. Yiyecek ve sıcak çay ikram ettiler. Hep birlikte saat 23.30’da Kapılı Göller kamp alanına geldik. Kamp sakinleri bizleri sevinçle yolda karşıladı. Sıcak çorba , çay ve yemek ikram ettiler.  Bizlerde olup bitenleri kamp sakinlerine anlattık. Kazasız, belasız bir tırmanışı tamamlamanın heyecanını hep birlikte yaşadık.  17 Temmuz 2008 günü yapılacak tırmanış; gurubun kalabalık olması, rehberlerin yorgun olması, rotanın güçlükleri göz önüne alınarak iptal edildi. Sekiz sporcu, dört rehberden oluşan tırmanış gurubu  zirveye çıkmanın mutluluğunu yaşarken çıkamayan ikinci gurup üzülüyordu.

Buna rağmen her türlü malzemesi tam olan iki arkadaş 17 Temmuz 2008 günü kulüp başkanından izin alarak bizim açtığımız rotadan rahatlıkla zirve yapıp döndü. Verçenik Zirve Tırmanışı 14 kişi ile son buldu. 17 Temmuz 2008 günü saat 12.00’da isteyen kamp sakinlerinin katılımı ile Cimil Vadisi doğa yürüyüşü yapıldı.  Kayalık, çarşaklı, binbir çeşit çiçekli alanlardan geçtik. Papatya tarlasından fotoğraflar çekildik, isteyen arkadaşlar At Gölünde yüzdü. Cimil Geçidine doğru yürürken mola verildi. Gurup iki bölündü bir gurup sulak, yeşil, çiçekli alanda dinlenirken ben ve dört arkadaş Cimil Zirvesine (3150 m) tırmandık. Hep birlikte kumanyalarımızı, çaylarımızı zirvede paylaştık ve At gölüne doğru inmeye başladık. Zirvenin mutluluğu ile bizlerde At Gölünde yüzdük ve hep birlikte sisler arasında Kapılı Göller kamp alanımıza ulaştık.

18 temmuz 2008 günü saat 09.00’da Kapılı Gölleri arkamızdan bırakarak Verçenik yaylasına doğru yürümeye başladık. Saat 10.30’da Verçenik yaylasına ulaştık ve bizi bekleyen kamyona sırt çantalarımızı yükleyip Bizleri Ortayayla Köyünde bekleyen minibüslere kadar yürüdük. Saat 12.00’da Minibüslerle Zilkale, Hemşin ve Çamlıhemşin yolu takip edilerek Pazar ilçesine geldik. Pazar  Belediyesi tarafından verilen yemeğe katıldık ve kapanış töreni yapıldı, katılım belgesi dağıtıldı. Yemekten sonra Fırtına deresi Rafting Şenliklerine katıldık. Köpük akan Fırtına deresinde rafting yapılması bizler heyecanlı dakikalar yaşattı. Saat 17.00’da Rize’de son bulan harikalar diyarındaki bu yolculuğumuz için bu dağcılık şenliğini  organize eden KRDK ekibine, destek veren kurum ve kuruluşlara teşekkür ediyorum. Rize’de saat 17.30’da Ulusoy Firmasına ait otobüsle hareket ederek saat 06.30’da Ankara’ya geldim.
KDRK 10. Uluslararası Dağcılı Şenliği ve Verçenik zirve tırmanışına katıldığım için mesut ve bahtiyarım.  Kulübümüzün bayrağını zirvelerde dalgalandırmaya devam edeceğim. Bana destek veren kulübe,  aileme, arkadaşlarıma ve KDRK ekibine teşekkür ediyorum.