Ana Sayfa > Bisiklet > Bisiklet Parkuru

Şunu daha büyük bir haritada görüntüle: Eymir Yaylabağ Bisiklet Parkuru

Eymir_Yaylabağ.kml

Google Earth KML Dosyası
Tür:kml, Boyut:16.5 KB,2256 kez indirildi.

eymir-yaylabag.gdb

Garmin GPS Dosyası
Tür:gdb, Boyut:5.4 KB,2057 kez indirildi.

Toplam : 13 km
Gündüz Hafta Sonu
Toplam 3 Km'yi geçmeyen kısa hafif tırmanışlar içeriyor.  Ankara Çevre Yolu'na yaklaşırken, Köy içinde ve Köyden Eymire dönüşte (1,5 km) Yaylabağ Yolu'ndan Eymir Mahallesi yoluna sapıldıktan sonra.

Pazar sabahı sadece 1,5 saatte sürülebilecek yeni başlayanlar için de uygun keyifli bir rota. Rotayı Yıldırım ve Atilla Demirhan kardeşlerden öğrendik, bir pazar sabahı Eymir TRT girişinde Çağlar ile birlikte ekibimiz ile buluştuk. Sürüş sırasında yanınızda köpeksavar bulunması iyi olur. Biz çok fazla köpeğe rastlamadık ama Yaylabağ'da çoban köpeklerine rastlanabiliyor.

Eymir TRT girişinden başlıyoruz. Buradan Yaylabağ Köyüne devam eden asfalt yoldan devam ediyoruz, Ankara Çevre Yolu'nun altında geçen yol , köyden önce hafif eğimli bir rampa yapıyor ve köye ulaşıyor, köyün arkasında güney doğu yönünde uzanan vadiye ulaşmak için köyün içinden yine çok sert olmayan kısa bir rampadan tırmanıyoruz. Sağda solda uyuklayan köpekler dışında agresif bir durum söz konusu değil ama temkinli olmakta fayda var. Şehrin 3 - 5 km ötesinde köy manzarasında sürmek oldukça keyif verici.

İlk 47 saniye Odtü Ormanı Patika, gerisi Yaylabağ

Köy içinden geçip tepeye ulaştığımızda asfalt yol bitiyor, yer yer sularında çukurlaştırdığı yoldan vadiyi izleyerek devam ediyoruz. Daha fazla zaman ayırılırsa vadi içerisinde devam edilebilir, biz çok fazla devam etmeden yolun vadi tabanına yaklaştığı bir noktadan geri döndük. Dere yatağına indiğinizde mevsimine göre ıslak bir geçiş yapmanız gerekebilir. Bir noktada bisikletler havada elimizde, uygun olan diğer bir noktada sürerek dereyi geçtik ve toprak yoldan köyün içerine geldik. Asfalt yoldan sapağa kadar devam edip, sola Eymir Mahallesine doğru rampa yapan yola girdik, yol üzerinde bir çeşme var. 1,5 km lik bir tırmanış yapıyor. Tırmanış sonrası Polis Akademisine düz devam eden yolda ilk sapaktan sağa Eymir Gölü yönüne döndük.  Devam edip Eymir Gölü Gölbaşı tarafındaki kapıdanda giriş yapabilirsiniz. Saptığımız yol toprak bir yol; Eymir gölüne kadar bir köprü altı geçişi ve çok az bir rampa içeriyor, bunun dışında sürekli iniş.  TRT kapısına yakın güney ucundan göle bağlanıyor.

Zamanı olanlar göl çevresinde turlarına devam edebilirler, sürüş sırasında araç trafiği yok denecek kadar az, sadece olası köpek zıplamalarına karşı hazırlıklı olmak ve köpek savar bulundurmak da fayda var.  Yol üzerinde özellikle gölün güney doğusuna düşen köprü altı geçişinde tinerci izlerine rastladık. Rotayı gece ya da yalnız denemeniz doğru olmayabilir.