Ana Sayfa > Dağcılık > Faaliyet Raporları

Ilgaz Küçük Hacet Tırmanışı 2546 Metre

Deniz Tokay, Nuran Kansu, M. Şamil Demirel - 28 Kasım 2009

ETKİNLİĞİN ADI: Ilgaz/Küçükhacet Zirve Tırmanışı 2546 m.
ETKİNLİĞİN BAŞLANGIÇ TARİHİ: 28 Kasım 2009
ETKİNLİĞİN BİTİŞ TARİHİ: 29 Kasım 2009
ETKİNLİĞİN SORUMLUSU: Deniz Tokay
KATILIMCI LİSTESİ: Deniz TOKAY- Nuran KANSU-M.Şamil DEMİREL
ULAŞIM BİLGİLERİ: Çankırı-Ilgaz- Zirve

KAMP BİLGİLERİ:

Ana kamp yeri 1820 mt. (41° 3.999'N , 33° 46.314'E) Kamp yeri yakınlarında küçük kar suyu akarları mevcut.

HAVA DURUMU:

İlk gün açık. ikinci gün sabah saatlerinde parçalı bulutlu, öğleden sonra ise kapalı ve kar/yağmurlu.

TIRMANIŞ BİLGİLERİ

Ana kampa Ulaşım

28 Kasım 2009 Saat 0730 Ankaradan Çankırı-Ilgaz istikametinde harekete geçtik.
Saat 1130 Çankırı Kastamonu otoyolunda, Ilgaz/Küçükhacet kamp alanı yol ayrımına ulaştık
Saat 1230 Ana kampa ulaşıp, kampımızı kurduk
Saat 1300 2005 mt deki açıklık alana kadar keşif yürüyüşü yaptık
Saat 1515 ana kampa döndük.
Saat 20:00'de yemek yenildi.
Saat 2130 çadıra geçip, tulumlarda sohbet ettik
Saat 2230 uyuduk

Zirve Tırmanışı

29 Kasım 2009 Sabah 06:00'da kalkdık.
Kahvaltı yapdık. Termoslar için sular ısıttık ve çantalarımızı hazırladık.
0815  Kamptan zirve için hareket ettik. Hava henüz açık ve güneşliydi ancak yüksek sirrus bulutları ve kuzeyde birikmeye başlayan bulutlar zirve için fazla vaktimizin olmadığını  belirtiyordu.
0945 İkinci kamp alanı olan açıklığa ulaştık (2005 mt.)
1100 Kısa molalarla ormanlık ve zaman zaman diz boyuna ulaşan yumuşak karda sırta ulaştık.
1120 Rota ile sırt arasındaki boynu geçip rotaya girdik.
1315 Kuzeyden kapanmaya başlayan hava ve sert esmeye başlayan soğuk rüzgar eşliğinde zirveye ulaştık. (2546 mt)
1330 Bir süre fotoğraf çekimi, atıştırma ve çay ile zaman geçirip artık iyice soğumuş olan hava ve hafif kar yağışı altında inişe geçtik.
1430 Sırtın güney yamacından ormanlık alanda zaman zaman oldukça dik arazide alçalarak kamp yerine doğru inişe devam ettik..
1515 Zirveye ulaşmış ve sağsağlim geri dönmüş olmanın mutluluğuyla hafif yağmur altında ve oldukça yorgun bi halde kamp yerine vardık.
1700 Artan yağış nedeniyle tali yolun çamur olması ve aracımızın çamurda ilerleyemeyeceği endişesiyle hızlıca kampımızı toplayarak aç ve yorgun olarak yola çıktık.
2215 Yolda verdiğimiz yemek ve çay molaları ile hafif yağmur altında sakin bi yolculuk sonrasında Ankara’ya vardık

ZİRVE YAPAN SPORCULAR:

Deniz TOKAY - Nuran KANSU – M.Şamil DEMİREL

AÇIKLAMALAR VE ÖNERİLER

• Ankara Çankırı otoyolunda ulaşımın zaman zaman onarım nedeniyle tek şeritten devam ettiği,
  • Ilgaz ilçesi öncesindeki rampanın ve milli parka tırmanan geçidin dik, tek şerit ve keskin virajlarla dolu olduğunun (Özellikle yağışlı havalarda dikkat edilmesi gerekir),
  • Kamp yeri için ana yolla bağlantılı tali yolun sert topraktan, zaman zaman küçük akarlarla yarılmış, genel olarak karlı ve zaman zaman oldukça dik olduğu,
  • Tarafımızdan herhangi bir ize rastlanmamış olmasına rağmen çevreden edindiğimiz bilgiye göre ormanlık alanda ayı olduğu,
  • Kamp ateşi yakmak için bol mitarda kuru dal ve uygun alan olduğu,
  • Kamp alanı çevresinde mevcut küçük kar suyu akarlarından temiz su elde edilebileceği,
  • Sırt rotası ile kamp alanı arasındaki rotanın derin ve yumuşak kar ile kaplı olduğu
  • hususlarının Küçükhacet zirve planlamasında göz önünde bulundurulmalıdır.