Ana Sayfa > Dağcılık > Faaliyet Raporları

Özel Pak, Zirve Dağcılık Kaza Raporu

21 Mart 2010

21 Mart 2010 Pazar sabahı saat 09.40’da, Yaylaköy’de  Özel PAK , Fahri KUBA ve ben (Hümeyra YIKILMAZ) kaya tırmanış rotaları açmak üzere buluştuk. 7km sonra Kirazlı-Değirmendere Merdivenkaya Mevkiine ulaştık. Jeneratör, matkap ve teknik malzemeleri taşıdıktan sonra rotalara girdik.

Ben emniyete geçtim, Özel PAK Gülbahçesi rotasından tırmanarak kayaların üzerine ulaştı. Yeni açmayı planladığımız rotanın üzerine gelerek sağlam bir babadan emniyet aldı. Ben de o tarafa gidip tekrar emniyete girdim. Bu rotayı boltladıktan sonra aynı rotayı tırmanarak tekrar kayanın üzerine çıktı. Biraz sağ taraftan ikinci rotayı açmak üzere bir babadan emniyet aldı ve boltlamaya başladı. Bu sırada 6-7 kişi tırmanış yapmak için geldi. Özel PAK çalışmamızı yarıda kesip gelenlerle ilgilenmek üzere indi. Sol tarafta bulunan, daha önceden açtığımız ve tırmandığımız rotalara gidip , arkadaşlarımızı tırmandırdık. Saat 15.30 ‘da bu kişiler gittiler ve Söke’den dört arkadaşımız geldi. Onlarla yemek yedik ve tekrar çalışmamıza döndük.

Fahri Kuba açtığımız rotaların altındaki diken ve çalılıkları temizleyip bize yardımcı oluyordu, diğer dört arkadaş da ilk rotalarda tırmanıyorlardı. Ben tekrar emniyete girdim Özel PAK son açtığımız rotadan tırmanıp yarım kalan rotaya girdi ve tamamladık. Saat 17.10 olmuştu, hemen solunda bir rota daha açmayı istedi. Son açtığımız rotadan tırmanmayı denedi ama fazla yükselemeden indi. Kaya bloğunun arkasından yürüyerek kayanın üstüne çıkması gerekiyordu onda da vakit kaybı olacağını düşündü ve;

‘’şu sağ taraftan kestirmeden çıkayım, sen emniyette kal, biraz otur dinlen, yukarıda hemen emniyete gireceğim’’dedi.

Bunları söylerken bir taraftan da belinden ipi çözüyordu ve ipten çıktı. ‘’hocam ordan gitmeyin’’ dedim , ‘’giderim giderim sorun yok ‘’dedi.

Fahri Kuba ‘’riske girme Özel’cim, gitme’’dedi.’’sorun yok ‘’dedi ve tamamen emniyetsiz tırmanmaya başladı.

Biraz yükseldikten sonra bir yerde durdu, tekrar baktığımda aynı yerde durmaya devam ediyordu. Son baktığımda X şeklinde geriye doğru düştüğünü gördüm. Yaklaşık 5m. altındaki kaya bloğuna çarparak düşmeye devam etti ve görüşümden çıktı.

Düştüğünü gördüğüm anda emniyetten çıkıp yan tarafta tırmanan arkadaşlara bağırarak yanına koştum. Dikenlerin içinde yüzüstü ve cenin pozisyonunda, başından kanlar akarken ve kesik kesik hırlarken buldum. Yanına oturup, yavaşça omzuma yaslayıp çenesini kaldırdım, düzenli nefes almaya başladı. Kaskı halen başındaydı. Kaskın pimini çıkardım emniyet kemerini gevşettim. Bilinci tamamen kapalıydı. Diğer arkadaşlar jandarma ve 112 ‘yi aradılar.
Orhan Başkanı aradım durumu bildirdim ve yardım istedim. Şehre yakın olduğumuz için helikopterin  gelemeyeceğini ve ambulansın yola çıktığını öğrendik. İki arkadaş ambulansı karşılamak için Yaylaköy yoluna gittiler , diğer arkadaşlar sağlık ekibine ve sedyeye yol açmak için çalı ve taşları temizlediler , ben de sürekli nefes alabilmesi için ağzını kontrol ediyordum.

Ortalama 20 dk. sonra ambulans geldi. Sağlık görevlileri ile omzumdayken boyunluk takıp kaskı çıkardık. 4-5 kişi desteği ile dikenlerin içinden çıkarıp şişme sedyeye aldık , sağlık ekibi müdahalesini hemen yaptıktan sonra dikkatli bir şekilde yola indirdik ve ambulansa girdik. Ambulansta iken nabız , tansiyon normaldi. Müdahale ederlerken kolunu kasarak tepki veriyordu. Doktorun ilk teşhisi kafa travması idi.

Saat 18.00 civarlarında Söke Devlet Hastanesi acil servisine geldik. Beyin cerrahları tarafından ameliyata alındı. Saat 22.00 civarlarında ameliyattan çıktı ve yoğun bakıma alındı. Ancak 22.03.2010 pazartesi 13.20 civarında beyin ölümü nedeniyle vefat etti.

23.03.2010 Salı günü öğlen namazını müteakip Söke Asri Mezarlığı’nda toprağa verdik.