Ana Sayfa > Dağcılık > Faaliyet Raporları

Alpin zorluk derecesi: D+
Duvarın rota tabanından yüksekliği: 750 metre
Genel zorluk: III+/V-;
Rotanın geneli sağlam kaya yapısına sahip. Fakat çürük etaplar da mevcut. Bazen taş düşmeleri tehlike yarattı diyebilirim. Bazen de istasyon kurmada problem yaşadık. Fakat her şeye rağmen zevkli ve eğlenceli bir rota.

YAĞIŞ: Yok

BULUT :
10:00 a kadar açık
10:00 dan sonra sisli

SICAKLIK VE RÜZGAR: Hava oldukça iyi

TEKNİK MALZEME

TAŞINAN  Çift tırmanış ipi, 9 adet sikke, 9 adet uzun expres set, 1 set telli hekza, 1 set telli stoper, fricton, ve diğer geleneksel malzemeleri(hms, perlon…)

KULLANILAN Kayanın çürük olması nedeniyle takozlar çok az kullanıldı. Ara emniyetlerde genellikle sikke kullanıldı. Rotada çakılı sikke oldukça fazla. Bunlardan ara emniyet ve istasyon kurduğumuz da oldu. Frictionlar hiç kullanılmadı fakat isteğe bağlı kullanılacak yerler mevcut.

KURULAN KAMPLAR

Sola yükselen kayada sırta bağlanana kadar emniyetsiz tırmanış, 190m, III

• 1.ip   Sırta bağlanınca kılçıktan tırmanış başlıyor. 50m, III
  • 2.ip   Kılçıktan devam 40m. III+
  • 3.ip   Kılçık bitiminden sağda yükselen ilk bacaya gir. 45m, IV- (sikke var)
  • 4.ip   Sağa zor bir yan geçiş ve ardından, sığ ve dik baca içinden tırmanış, 50m. IV- (takoz var)

09:00

• 5.ip   İnce ve boşluklu kılcığa gelindiğinde kuzey duvarına bakan halkalı sikkeden emniyet alınarak kulede gözüken perlonlara varılıyor. Perlonun ucunda free karabina var. Buradan 60m. ye yakın ip inişi yaptık.(Tunç Fındık’ın 50+25lik inişini yapacaktık fakat ilk inişin ardından çakılı olan sikkeyi bulamadık).
  • 6.ip   İnilen derin bacanın sağına istasyon kurduk. 20m. sağlam kayada slab tırmanışın ardından bağlandığımız çatlak boyunca da 30m. tırmandık. 50m, V-
  • 7.ip   Çatlak devam ediyor. 50m. IV- (kaya çürük istasyon kötü)
  • 8.ip   Çatlak 10m. daha devam ediyor. Sağa kısa bir yan geçişle tekrardan çatlak başlıyor. 45m. III+
  • 9.ip   Geniş çatlak sonlara doğru daralıyor. 50m. III+
  • 10.ip  Sola yan geçişin ardından slab yüzeyde tırmanış ve bacaya giriyoruz.
  • 50m. IV-
  • 11.ip  Bacadan devam, sonunda sikke var. Buradan ara emniyet alarak yukarıdaki sete vardık. 45m. III
  • 12.ip  Çürük kayada tırmanış.50m. III
  • 13.ip  Aşağıdan gözüken büyük kaya bloğunun önünde istasyon kurup sağa çapraz uzanan derin çatlakta tırmanış. Sonunda sikke var. Ara emniyet olarak kullanılarak yukarıdaki sete istasyon kurduk.  Sırta çıkana kadar çürük kayada yükseldik. Sikke var. 70m. III

13:00  Ve sonunda zirvedeyiz. Zirve defterine bir şeyler yazıp sisin dağılmasını bekledik.
14:15  Klasik rotadan inişe başladık. Rotadan inerken arkadaşlarımızı gördük ve beklemelerini söyledik.
15:00  Onların yanındayız herkes birbirini tebrik etti ve ağır adımlarla inişe koyulduk.
18:00 Kampa varış

*Bizim girdiğimiz rotanın başlangıcı, kuzey buzul çanağına giden boğaza girip biraz ilerledikten sonra yukarı uzanan kar kulvarının solu.

EKİBİN DEĞERLENDİRMESİ

Halil İbrahim’le ilk faaliyetimiz değil fakat ilk uzun duvar maceramız. Bu yüzden rotaya girme konusunda ikna etmem biraz uzun sürdü diyebilirim. Aklımızda kuzeydoğu sırtı yoktu. İtalyan kulesine girip çıkacaktık. Anlık verilmiş bir kararla topladık malzemeleri, kurduk saati. Sabah İbrahim’in isteksizliği belirgindi. Süreyi uzattıkça uzattı. Fakat tırmanış başlayınca oldukça hızlı ve seri davrandı. Kendisine teşekkür ediyorum. Ekip uyumuna gelince İbrahim ile her zaman iyi bir ikiliyiz.