Ana Sayfa > Dağcılık > Faaliyet Raporları

Tarih :
14.06.2008 / 15.06.2008

Hava Durumu :
Tırmanış süresince zaman zaman sisli ve bulutlu bir hava iniş sırasında oldukça bulutlu bir hava

Zemin Durumu :
Kulvar içleri sert kar buz üst kesimlerde havanın ısınmasıyla batan kar , kaya etaplarında şelale buzu

Teknik Malzeme :
Buz kazması, krampon, kask, çift ip, 1 takım stopper, 6 adet sikke, 5 adet ekspres set, 8 adet kilitli karabin, bol miktarda perlon bant

Kamp Yeri :
Sokullupınar mevkii

Süre :
10 saat

Ekip :
Serkan Ertem, Nuray Boran

Aksaklıklar :
Tırmanış esnasında rota üzerinde başka ekipler bulunuyordu üzerimize taş ve buz düşürdükleri için beklemek zorunda kaldık bu yüzden zaman kaybı yaşadık

Öneriler :

Rota girişinde bivag yapılıp erken bir saatte tırmanışa başlanılırsa uygun kar ve buz durumu elde edilmiş olur

Faaliyet Raporu :

14.06.2008

Uzun bir yolculuğun ardından yine Niğde otogarına erken bir saatte varıyoruz sabah 06 civarında niğdedeyiz yaptığımız kahvaltının ardından şehir merkezine gidip eksiklerimizi tamamladıktan sonra Çamardı aracına binip Demirkazık köyünün yolunu tutuyoruz bu kısa süren 1 saatlik yolculuk esnasında uykuya dalıp Demirkazık dağının heybetli görünüşü karşısında uyanıp yol ayrımında araçtan inip Salim abiyi beklemeye koyuluyoruz aracımız geldikten sonra hemen traktöre doluşup sokullupınarın yolunu tutuyoruz hava oldukça güzel kamp bölgesine ulaştığımızda bizi şaşırtan bir kalabalıkla karşılaşıyoruz okulların tatile girmesiyle bunu fırsat bilen herkes dağa kaçmış :)) hemen uygun bir yere kampımızı kurduktan sonra istirahate çekiliyoruz…. 3-4 saatlik bir uykunun ardından birazda sıcağın etkisiyle uyanıyoruz daha sonra bu tırmanıştaki partnerim Nuray ile beraber narpuz vadisi içlerine doğru gezintiye çıkıyoruz gezinti esnasında rota girişinide görüp tekrar kampa dönüp akşam yemeği hazırlıklarımızabaşlıyoruz…Akşam yemeğini yedikten sonra içilen çayların ardından ertesi günkü tırmanış için istirahate çekiliyoruz…

15.06.2008

Gece saat 03 de uyanıp kahvaltımızı yaptıktan sonra 04 civarı kampı terkediyoruz zira aynı rotaya farklı bir ekibin daha gireceğini bildiğimiz için pek fazla acele etmiyoruz 2. narpuz girişinin solundaki çarşak alana gelmeden hafif yan yükselerek çarşak alana girmeden rota girişine ulaşıyoruz.

Rota girişinde kazma , kramponlarımızı kuşanıp asıl tırmanışa başlıyoruz kulvar içindeki kar seviyesi oldukça yüksek ve sabahın erken saati olması sebebiyle oldukça sert kar buz etabı üzerinde ilerliyoruz 1-2 saatlik tırmanıştan sonra önümüzdeki ekibi yakalıyoruz fakat burada kötü bir sürprizle karşılaşıyoruz önümüzdeki ekibin kaya ve buz parçaları düşürmesi sonucunda beklemek zorunda kalıyoruz bu da bize vakit kaybettiriyor..

1 saatlik bir bekleyişin ardından tırmanışa devam ediyoruz Peck kulvarı sonlarına geldiğimizde önümüzdeki ekibe tekrar yaklaştığımız için sağadoğru ayrılan bir koridora girip daha önce Demirkazık batı yüzü tırmanışımdan edindiğim rota tecrübesi ile III derecelik kaya etaplarını tırmanıpzirve sırtının hemen altına ulaşıyoruz… ( güzel bir miks etabına dönüşen bu kısmı kaya etaplarında oluşan şelale buzu yüzünden partnerim Nuray için emniyet alarak dikkatlice tırmanıyoruz ) Buradan sonra 5-6 metrelik miks açık bacayı tırmandıktan sonra ( IV- derece ) zirve sırtına çıkıyoruz kısa bir yürüyüşün ardından zirveye ulaştık…. Zirve defterinin karalanması fotoğraf çekimi derken inişimizi klasik rota üzerinden emniyetli bir şekilde gerçekleştirip kızılçarşak ve narpuz vadisi üzerinden kampımıza sorunsuz bir şekilde ulaşıp tırmanışımızı tamamladık..