Ana Sayfa > Dağcılık > Faaliyet Raporları

Tarih :
16.06.2008 / 17.06.2008

Hava Durumu :
Tırmanış süresince oldukça açık ve güneşli bir hava

Zemin Durumu :
Kaya etapları açık ve yer yer çürük

Teknik Malzeme :
Buz kazması, krampon, kask, çift ip, 1 takım hegzantirik takoz, 1 takım stopper, 7 adet sikke, 15 adet ekspres set, 8 adet kilitli karabin ve bol miktarda perlon bant

Kamp Yeri :
Arpalık mevkii

Süre :
8,5 saat

Ekip :
Serkan Ertem, Cem Kıyak

Faaliyet Raporu :

16.06.2008
1 gün önce demirkazık hodgkin - peck karbuz kulvarı tırmanışından sonra kampta dinleniyoruz bugün Nuray ve Sebahattin çelikbuydurana çıkıp tırmanışlarına göller bölgesinde devam edecekler ben ise Eskişehirden arkadaşım Cem ( Cem Kıyak , ANADOSK ) ile buluşup Küçük Demirkazık Batı Yüzü rotasını tekrar deneyeceğim ( 1,5 ay önce hava muhalefeti yüzünden yarım kalan tırmanışım )….. Öğlen civarı Cem sokullupınara ulaşıyor günün rutin şekilde geçmesinden sonra akşamüzeri yemeğimizi yedikten sonra gerekli hazırlıkların ardından sabah rotaya erken bir saatte girmek için geceyi arpalıkta geçirmek üzere kampı terkediyoruz…Arpalıkta uygun bir bivag yeri bulup gecelemeye başlıyoruz…

17.06.2008
Arpalıkta bulunan küçük baş hayvan sürüleri, çoban köpekleri ve sürekli etrafımızda olmaları sebebiyle oldukça tedirgin geçen bir gecenin ardından sabah 06 civarı uyanıp kahvaltının ardından hazırlanıp rota girşine doğru yola çıkıyoruz.. Rota girişindeki kısa molanın ardından saat 07:40 civarıtırmanışa başlıyoruz…Batı yüzü ortalarından II - III derecelik kaya etaplarını ve açık bacaları geçerek tırmanışa devam ediyoruz daha sonra biraz sağa kayıp bir önceki tırmanışımızdaki VI+ derecelik ilk ip boyumuzuda pas geçip hızlı bir şekilde ilerliyoruz…Büyük Demirkazık Kuzey Duvarı manzarasında slap etaplarınıda tırmanıp ince kılçığa ulaşıyoruz III+ derecelik bu ince kılcığıda serbest bir şekilde dikkatlice geçip sola doğru yan geçip önümüzdeki çatlak hattını tırmanıyoruz….

1. ip : çatlak hattını tırmanış ve sola hafif yan geçiş , kaya babasından istasyon ( 40 metre ) IV

Buradan sonra Küçük Demirkazık alt zirvesi yönünde ilerleyip alt zirve önündeki açıklık alana ulaşıyoruz daha sonra sola doğru II , III derecelik slap etaplarını tırmanıp kapı denilen bölgeye ulaşıyoruz güney batı yönüne doğru ( apışkar vadisi yönüne ) 10 -15 metre alçalıp rehber kitapta bahsedilen slap etaplarını değilde bir önceki faaliyette tırmandığımız dihedral ve slap hattını tırmanıyoruz…

2.ip : dihedral ve slap hattını tırmanış , askı istasyon sikke var ( 50 metre ) VI-

3.ip : dihedral ve slap hattını tırmanışa devam , slap hattının yattığı yerde bel üzerindeki kaya babası ve daha önce iniş için bıraktığımızsikkeden istasyon ( 40 metre ) IV+

Bel üzerinde Küçük Demirkazık Kuzey Duvarı solumuzda zirve yönünde kitapta bahsedilen geniş slap sırt hattını değilde sağından gidip küçük setlerle bölünmüş karlık alanı ve küçük kulvarları tırmanıp ( III , III+ derece ) sırt üzerindeki ince kısıma ulaşıyoruz bu ince kısmı ata biner gibioturarak geçip kısa bir yürüyüşten sonra zirveye ulaşıyoruz…. Zirvedeki kısa mola esnasında fotoğraf çekimi, zirve defterinin yazılmasının ardından güzel havanında fırsatını bilip etrafı seyrettikten sonra inişimizi apışkar vadisi yönüne doğru 4 adet sikkeden ayrı ayrı ip inişi yaparak slaplar üzerinden vadi tabanına ulaşarak, daha sonra vadi yamaçlarında karşılaştığımız dağ keçilerinide fotoğraflamayı ihmal etmeden :))) sorunsuz bir şekilde gerçekleştiriyoruz.