Ana Sayfa > Dağcılık > Faaliyet Raporları

Tarih : 04-06 Temmuz 2008
Rota : Sütdonduran
Kamp Yeri: Sütdonduran Yaylası
Sporcular : Müslüm Öndeş, Asuman Erçin, Bahadır Alyavuz, Mehtap Aytaç Alyavuz, Eralp Aytaç, Deniz Tokay, Şükrü Çavdar ve Sadi Tanrısever
Tırmanış süresi : 8 saat
Teknik Malzeme : kazma, krampon, Kask, baton
Hava Durumu : 04-05 temmuz 2008 hava açık ve güneşli, 06 Temmuz 2008 hava kapalı ve rüzgarlı

04-06 Temmuz 2008 tarihleri arasında düzenlenen 14. HADAK Erciyes zirve tırmanışı ve Sütdonduran Dağevi açılışına kulübümüz adına katılmak üzere 03 Temmuz 2008 günü saat 23.30’da Asuman Erçin ile AŞTİ’de buluşarak, Süha Turizm firmasına ait otobüsle saat 00.00’da Kayseri’ye hareket ettik. Bahadır Alyavuz, Mehtap Aytaç Alyavuz, Eralp Aytaç ile Deniz Tokay, Şükrü Çavdar ve Sadi Tanrısever  oluşan iki grup halinde yoğun iş tempoları nedeniyle 05 Temmuz 2008 günü bizlere katıldılar.

04 Temmuz 2008  saat 05.30’da Kayseri terminaline indik. Kahvaltı yaptık, saat 07.00’de şehiriçi servis aracı ile şehir merkezine giderek Hacılar Belediye Otobüsüne bindik. Saat 07.30’da Hadak önünde Mersin’den gelen diğer gruplarla tanıştık. Saat 08.00’de kulüp binasının açılması ile hareketlilik başladı. Kamp Müdürü Ali Rıza Ceyhan saat 09.30’da bizi kamyonla Sütdonduran’a gönderdi. Sütdonduran yolunun bir kısmı asfalt, bir kısmı taş döşeli,diğer bölümü tozlu ve toprak yoldan oluşmaktadır. Arka kapağı olmayan, üstü açık kamyonla bütün yol tozunu yiyerek saat 12.00’da Sütdonduran Yaylasına ulaştık. Dağevi açılış hazırlıkları devam ederken bizlerde çadırlarımızı kurup tozdan arınmak için temizlik yaparak dinlenmeye çekildik. Saat 16.00’da kalkarak çevre keşfi yaptık. Dağevi açılışı hazırlıklarına tanıklık yaptık. Öğleden sonra kurulan çadır sayısı artmış ve protokol ekibi de  gelmişti.

Saat 17.00’de Sütdonduran Dağevi açılış töreni başladı. Saat 18.00’da akşam yemeği verildi. Saat 19.30’da teknik toplantı yapıldı. İki grup halinde zirve tırmanışı yapıldı. 1.grup saat 03.30’da,  2.grup saat 04.00’de zirve tırmanışına başlamak için karar verildi.  Tırmanışa katılanlara kumanyaları dağıtıldı. Gece kamp ateşi yakıldı, türküler söylendi, çiğköfte yapıldı ve saat 22.00’da uyuduk. 05 temmuz 2008 günü zirve yapacak gruplar 02.30’da kalkarak hazırlıklara başladılar ve karlaştırılan saatte zirve tırmanışı başladı.  Kamptaki sporcu ve davetliler saat 08.30’da uyanarak toplu kahvaltı yaptı. Dürbünlerle zirve tırmanış rotası izlendi, bilgiler verildi. gruplar saat 09.30’da zirveye vardı.

Ben ve Asuman Erçin  saat 09.30’da Sarıgöl doğa yürüyüşüne katılmak için yürüyüşe başladık. Bizden sonra üç grup daha yürüyüşe başladı. Her grup ayrı rotadan Sarıgöl’e ulaşmaya çalıştı. Yürüyüş sırasında Erciyes’i farklı rotalardan görebiliyorduk, Aksu ve Kırkpınar yaylasındaki  çobanlar ve yaylacılarla görüşme fırsatımız oldu. Bazlama ve lor peyniri ikram ettiler.  Geven çiçekleri arasında başlayan yürüyüşümüz tepelerden, karlı alanlardan, büyük kayalıklardan, çarşaklardan geçerek saat 12.00’da Sarıgöl’de tamamlandı. Biz Sarıgöl’e ulaştığımızda Bahadır Alyavuz, Mehtap Aytaç Alyavuz ve Eralp Aytaç’ın Sütdonduran Dağevi’ne geldiğini telefonla öğrendik. Saat 14.00’da kamp alanına ulaştık ve gelen arkadaşlarla hasret giderdik. Zirve dönüşünde kaza haberini aldık ve sabırsızca beklemeye başladık. Zirve tırmanışını aşırı taş düşmesi, rotanın karlı ve buzlu olması nedeniyle yarıda bırakan üç kişide biri olan  Emekli Tümgeneral Reha Taşkesen kampa geri dönerken düşüp 250-300 m sürüklendiğini yüzeysel cilt erozyonu , kol çıkıklığı ve kapalı kırık  olduğunu öğrendik. Kazayı gören iki arkadaşın haber vermesi ile TDF eğitmenlerince ilk yardım uygulaması yapılarak 4 saat sonra gelen helikopter ile hastaneye sevk edildi.  Zirve tırmanışını başarı ile tamamlayan son grupların saat 14.30’da kampa dönmesi ile başarıları kamp sakilerince kutlandı.

Deniz Tokay, Şükrü Çavdar ve Sadi Tanrısever  oluşan son ekibimiz saat 17.00’da aramıza katılması ile çadırlarının kurulmasına yardım ettik, tırmanış hakkındaki bilgileri arkadaşlarımıza aktardık. Kazma ve kramponlar ayarlandı. Toplu halde saat 18.00’da dağıtılan akşam yemeği yedik. Ben, Asuman Erçin,  Deniz Tokay, Şükrü Çavdar ve Sadi Tanrısever  kazma krampon eğitimi için karlı alana giderken Bahadır Alyavuz, Mehtap Aytaç Alyavuz ve Eralp Aytaç saat 19.30’da teknik toplantıya katıldı. Eğitim sonunda teknik toplantı bilgilerini Bahadır Alyavuz’dan alırken bir yandan zirve hazırlıklarımızı tamamladık ve saat 22.00’da dinlenmeye başladık.

06 Temmuz 2008 günü  saat 02.30’da uyanarak kahvaltı yaptık, çıkış hazırlıklarımızı tamamladık ve saat 03.30’da 2.grup olarak zirve tırmanışına başladık. Kamp ile kar/buz alanı arasında akan eriyen  kar ve buzul suyunu takip ederek yürüyüşümüze devam ettik. Yürüyüş temposunun yüksek olması nedeniyle uyarılar grup liderine iletildi. Temposu düşük arkadaşlar ön guruba alınıp; yürüyüş devam etti. ikinci defa tamponun yüksek olduğunun söylenmesi ile isteyen arkadaşları buradan dönebilecekleri grup liderince söylenmesi ile Asuman Erçin ve Sadi Tanrısever kampa dönüş kararı aldı. Saat 05.00’de kar/buz kulvarında kramponlar takıldı ve tırmanışa devam edildi. 1. grup sağdan bizim 2.grup soldan kar/buz kulvarını takip ederek tırmanışa başladık. Taş düşmeleri başladığı için birbirimize yakın tırmanıyorduk. İlk taşı gören “taş” diye bağırırken diğer tırmanıcılar taşı takip ederek kendini koruyordu. Zor ve dik etap sonunda iki grup birleşti ve mola verildi. Tırmanışa katılan grupların birleşmesi ile saat 07.50’de 3700 m. sırt hattına çıkıldı. Havanın rüzgarlı olması, kar ve buzun sert olması nedeniyle rota açmak zor oldu. Sırta grupların gelmesi beklenirken hareketsiz kalan vücut hızla ısı kaybetmeye başladı. Rüzgarın şiddetini artırması, zirvede havanın patlaması gibi nedenlerle iki grup lideri dönüş kararı aldı. Saat 08.00’de iki grup liderinin kar ve buz kulvarında rota açması ile inişe geçildi. Güneş gören karlı alanın yumuşaması ile kolay ve rahat rota açıldı ve saat 10.00’da kar/buz dilinin sonuna gelindi, kramponlar çıkartılıp geliş rotası takip edilerek saat 11.00’da kampa geldik.

Otlakları ve yaylaları ile yaylacılara ve çobanlara dolaşma izni veren Erciyes; bize 3700 m.ye kadar çıkma izni vermişti. Zirve şansımızı bir başka zamana denemek üzere dağları ardımızdan bırakıp gitmenin üzüntüsü ile çadırlarımızı toplayıp  Bahadır Alyavuz ve Şükrü Çavdar’a ait özel araçlarıyla Kayseri’ye kadar gelip arkadaşlarla vedalaştık ve onları Ankara’ya uğurladık. Ben ve Asuman Erçin Süha Turizm firmasına ait saat 16.30 otobüsü ile Ankara’ya hareket ettik ve 21.30’da AŞTİ’de yolculuğumuzu tamamladık.

14. HADAK Erciyes zirve tırmanışı ve Sütdonduran Dağevi açılışına katılan sekiz kişilik ekibimize, bizlere maddi ve manevi destek veren kulüplerimize, ailelerimize ve arkadaşlarımıza teşekkür ediyorum.