Ana Sayfa > Dağcılık > Faaliyet Raporları

Ağrı Dağı (5137 m.) Anadosk Faaliyet Raporu

04-10 Aralık 2008 - ANADOSK

Tarih: 04–10.12.2008
Yer: Ağrı/Doğubeyazıt (Ağrı DAĞI)
Rota: Klasik
Amaçlar: Üniversitemizin 50. Yılı şerefine
Ekip Lideri: Arno TAŞCIOĞLU
Katılanlar: Cem KIYAK, Kamil ÖZKASAP, Arno TAŞCIOĞLU
Ekip Malzemesi: Beş mevsim çadır, benzinli ocak+kartuş,  kürek, 7mm ip 30m, 2 ad. Buz burgusu, GPS (Garmin e-Trex Legend) , perlon bantlar
Kişisel malzeme: Kazma, krampon, kask, yardımcı ip, kemer, 1 hms, 1 karabina

04.12.2008 - Yolculuk
Yolculuk sırasında az yorulup konforlu bir seyahat etmek için Doğu Ekspresi’nin yataklı vagonunu tercih ettik. İki kişilik olan odalarda mini buzdolabı ve lavabo bulunuyor. Saat 13:45 de kalkması gereken trenimiz şaşırılacak bir şekilde 10 dakika erken kalktı. Rötar yapmalarıyla ünlü olan doğu treni bize bir sürpriz daha yaparak Erzurum’da planlanan varış saatinde oldu.

05.12.2008 - Yolculuk
Saat 17:15 de trenimiz Erzurum a vardı. Zaman kaybetmeden otogara Doğubeyazıt için otobüs bileti almaya gittik. Erzurum’a gitmeden önce edindiğimiz kaynağın 2 saate bir Doğubeyazıt’a otobüs kalktığı yöndeki haberin asılsız olduğunu öğrenince şok olduk ve saat 01:30 da kalkacak olan ilk Doğubeyazıt otobüsüne biletimizi aldık. Otobüs hareket saatine kadar Erzurum da restoran ve pastanelerde zamanımızı geçirdik. Saat 01:30 da otobüse bindiğimizde tüm yerlerin dolu olduğunu 200 km gittikten sonra oturmak için yer açılacağını ve işimize gelmezse paranın iade edileceğini söylediler. İçine düşmüş olduğumuz bu kötü duruma, bir gün kaybetmemek için katlanmak zorunda kaldık.

06.12.2008 - 3200'e Hareket
Saat 07:00 da Doğubeyazıt’a vardık. Otogar yakınlarındaki bir restoranda çorba içtikten sonra Dağa çıkış izin prosedürünü yerine getirmek için saat 08:30 da merkez jandarmaya gittik. Daha önce ağrı dağına çıkış izni için göndermiş olduğumuz fax jandarmaya ulaştığı için herhangi bir aksaklık çıkmadı. Nüfus cüzdanı fotokopilerimizi verip tebliğ ve tebellüğ belgesini imzaladık. Temmuz ayında terör örgütü PKK tarafından kaçırılan dağcılardan sonra dağa giden ilk ekip olduğumuzu öğrendik.  Jandarmadan 10:30 da çıktık, hemen eli köyüne hareket için hazırlıklara başladık. Daha öce anlaşmış olduğumuz Cuma Saltık bizi minibüsü ile Elik Köyüne kadar (1900m. bıraktı. Doğubeyazıt otogardan Eli Köyü yaklaşık 1 saat sürüyor. 12:30 da 3200m. kamp noktasında doğru harekete geçtik. Hava açık ve nerdeyse 3200 e kadar sıfır kavrardı. Doğubeyazıt’a gelmende önce aldığımız haberlerde dağda az kar olduğunu öğrenmiştik ama bu kadar az kar olabileceğini tahmin etmemiştik. Bu sebepten dolayı yanımızda sadece plastik botlarımız vardı. Durum böyle olunca zeminin karsız olması kâbusumuz oldu diyebilirim ve nitekim 10 dakika ilerledikten sonra plastikler benim (cem) topuklarıma vurmaya başladı daha fazla kötüye gitmemesi için mola vererek topuklarıma polar eldivenlerimi koydum. 3200 e kadar araba yoluna benzeyen yoldan devam ettik, yolun es çizen kısımlarında dik geçtik. Önemli bir not: Güneş bu tarihte 15:30 da batıyor tabi buda tırmanış için olumsuz bir ettik yaratıyor. Saat 18:00 gösterirken 3200 kamp noktasına vardık. Çadırımızı kurup düzen attıktan sonra bir öğünlük yemeğimizi yedik. 19:40 tan sonra uykuya çekildik.

07.12.2008 - 4200'e Hareket
Saat 06:30 da kalktık ve 4200 kampına gitmek için hazırlıklara geçtik. Havanın da ısınmasıyla birlikte saat 08:30 da harekete geçtik. Hava açık zeminde de az kavrardı. 4200 e gidene kadar patikayı takip edebilecek kadar az kar vardı. Benim topuklarımda dün ki gibi herhangi bir sorun olmadı bu seferde plastiğin dil kısmı Arno’nun kaval kemiğine vurmaya başladı ve temposunu etkiledi. 13:30 da 4200 kamp noktasına vardık çadırımız için uygun bir yer bulup düzleyip hemen yerleştik. Bir öğünlük yemeğimizi yedikten sonra 18:30 da yatana kadar sıcak sıvı aldık.

08.12.2008 - 5137 Zirveye Hareket
05:00 da kalkıp kavatlı yapıp enerji depoladıktan sonra saat 08:00 da zirveye harekete geçtik zemindeki buzlanmadan ötürü ip birliğinde yürümek zorunda kaldık. Geçtiğimiz son iki güne nazaran hava çok kötüydü. Yoğun sisle kaplı kesintisiz şiddetli rüzgâr etkisini kaybetmedi Kaz tüyü anorak ve eldivenlerimiz sayesinde sıkıntı yaşamadık. İnönü zirvesini geçtikten sonra zemin yer, yer cam buzla kaplıydı. Bu bölgede hat açmayı planlamıştık ama ihtiyaç olmadı. Saat 13:30 da zirve yaptık. Kapalı olan hava bize zirvede manzara keyfi yaşatmadı diyebilirim. 15 dakika kadar zirvede kaldıktan sonra inişe geçtik. 16:00 da 4200 kamp noktasına geri döndük.

09.12.2008 - Doğubeyazıt'a Dönüş
Salı sabahı 05:00 da kalkıp 1900m de bulunan Eli Köyüne saat 07:00 da harekete geçtik iki saat sonra 3200 kampına vardık. 10 dakika mola verip yolumuza devam ettik. 11:45 de eli köyüne ulaştık. Daha önce anlaşmış olduğumuz minibüs tam saatinde bizi almaya gelmesi böyle bir tırmanışın ardından beklemek zorunda kalmamamız büyük moral oldu. Cuma Saltık tarafından ayarlanan Tahran Otelde geceyi geçirdik.

10.12.2008
Bayram sebebiyle sadece Kayseri’ye otobüs bileti bulabildik. 08:30 da kalkan otobüsümüz yolarında karlı olması sebebiyle 19 saat sonra Kayseri’ye ulaşabildi. Kayseri’den 5 saatlik yolcuğun ardından Ankara’ya, Ankara’dan da 3 saate Eskişehir’e evimize ulaşarak bu zorlu yolculuk ve tırmanışı tamamlamış olduk.