Ana Sayfa > Dağcılık > Faaliyet Raporları

25 - 26 Nisan 2009

Fotoğraflar ve Rapor: Ozan Ekşioğlu

ETKİNLİĞE KATILANLAR :

Cem Ergün, Hayri Aytar, Suna Ün Aytar, Ozan Ekşioğlu, Yıldız Kurtoğlu, Soner Saruhan, Mahir Çoban, Enis Kayserilioğlu, Zeynep Başıbüyük

KULLANILAN MALZEMELER:

Kask, Kazma, Krampon (kullanılmadı), GPS, kişisel malzemeler
Hava: 1 gün 8/6 açık 2. gün 8/7 açık
Rüzgar: Yok

İstanbuldan Metro Turizmin 21:00 arabasıyla Cuma akşamı Niğde'ye hareket ettik. Saat 07:30 itibariyle Niğde eski otogarındaydık. Kahvaltı ve ufak birkaç alışverişten sonra 9:30 daki aracımızı beklemeye başladık nispeten araç boştu çantalarımızı yerleştirdik ve traktörcü Mehmet'le buluşmak için yola çıktık.

09:30 arabasına binerek yola çıktık.

10:45 de traktöre bindik hava son derece açık ve güzeldi ama dağın eteklerinde yakında yağmur yağacağına dair bir kapalılık vardı.

12:35 de traktörden inerek Eznevit yaylaya doğru yürümeye başladık

15:00 da Eznevit yaylaya ulaşatık. Bizi dağa 2 gün önce gelen Soner karışıladı. Hoş sohbet sonrası çadırlarımızı kurup yerleştik. Hava kapamaya başladı. Kar kamp alanında yok. Yaklaşık 2 saat sonra dolu yağmaya başladı kamp alanı ve çadırlar beyaza boyandı.

03:30 gece hareket saatimizde hava güzel açık ve rüzgarsız ama bir gün önce yağan dolu ve kar var. Eznevit yayladan Eznevit zirveye giderken güneşi görmek neredeyse imkansız saat 06:30 da doğan güneşi Eznevit zirve sırtına gelene kadar göremedik ve soğuktan etkilendik.

09:30 Eznevit sırt hattına geldik. Bir sis geldi ve yana geçiş için bekleme kararı aldık.
Kar durumu güneşten yeni yeni ıslanmaya ve yumuşamaya başladı. Krampon takmadık sadece kazmalarla devam ettik.

10:00 Zirve nin altında beklemeye devam ettik fakat sis dağılmadı başlangıçtaki geç tempomuz dolayısıyla riske girmemek için geri dönme kararı aldık.

12:30 Kamp alanına ulaştık

14:00 Kampı toplayıp hareket ettik

15:30 Traktörcü Mehmet'le buluştuk balık çiftliğinde balık yemeğe gittik.

17:30 Çamardı – Niğde aracına bindik 27 kişilik araçta toplamda 55-60 kişi var araçta inanılmaz yük var.

18:40 Aracın lastik dış kordu patladı şöförün ısrarla gitme isteğine biz dağcıların “çek kenara !!!” bağrışları son verdi. Ciddi anlamda bir kaza olmadan araçtan indik. Polise şikayet etme tehditlerimiz işe yaradı “dağcılar için araç” geldi. Soneri otostopla değil ama yeni araçla otobüsüne yetiştirdik.

19:30 daki araca binmek üzereyken sirenleri çalarak hızla giden bir ambulans yoldaki bir öğrenci kıza çarptı. Aynı Ambulans kızı alarak hastaneye doğru yola çıktı tüm olaylar önümüzde gerçekleşti. Şoktayız…..

07:30 İstanbul’a sağ salim vardık.

Not: Yaptığımız faaliyetlerdeki risk kadar ülkemizde ki ulaşım da ki risk de son derece yüksek.