Ana Sayfa > Dağcılık > Faaliyet Raporları

Türü : Yaz tırmanışı

Tarih : 23.04.2010 / 24.04.2010

Hava Durumu :Tırmanış süresince açık ve güneşli bir hava

Zemin Durumu : Vadi boyunca sert kar , kulvar içi batan kar ve kısa bir etapta sert kar - buz etapları

Teknik Malzeme: Buz kazması, krampon, kask, 60 metre tam ip, 5 adet sikke, 2 adet 50 cm kar kazığı, 1 takım stopper set, 5 adet buz vidası, 8 adet kilitli karabin, 5 adet ekspres set ve bol miktarda perlon bant

Kamp Yeri : Sokullupınar mevkii

Süre : 9 saat

Ekip : Serkan Ertem, Arno Taşçıoğlu, Erhan Kasapoğlu

Öneriler :

Sokullupınar yerine Narpuz vadisi içine veya Kayacık pınarı civarına kamp atılırsa daha uygun olur tırmanış günü zaman kazanılmış olur

Faaliyet Raporu :

23.04.2010 : Soğuk sayılabilecek bir havada Niğde'ye indikten sonra kahvaltı yapmak ve eksiklerimizi tamamlamak üzere şehir merkezine geldik buradaki işlemleri tamamladıktan sonra 07:30 Çamardı aracına binip yola koyulduk 1 saatlik yolculuğun ardından Şafak pansiyon önünde Durmuşali abi bizi karşılıyor çantalarımızı traktöre yükleyip köyün yolunu tutuyoruz çantalarımızı düzenleyip üzerlerimizi değiştikten sonra hazırlanan kahvaltı sofrasına hayır diyemeden tekrar yemeğe oturduk lezzetli böreklerin ardından tekrar traktörümüze binip Sokullupınarın yolunu tuttuk.

Hava görece ısınmış kamp alanına vardığımızda yerdeki ince kar tabakasını görünce şaşırıyoruz akşam etkisini gösteren yağış buralara kar olarak düşmüş çantalarımızı indirip kamp hazırlıklarına başladık şansımıza hava epey ısındı ve bunun etkisiyle kar örtüsüde eriyip gitti bu esnada bölgeye ulaşan kalabalık bir ekipte kamp hazırlıkları yapıyor , 3 kişilik Mimar Sinan Üniversitesi ekibide Demirkazık Peck Kulvarını denemek için yanımıza ulaştı biraz muhabbetin ardından onlarda kamplarına doğru hareket etti saatin erken olması , yapacak birşeyin olmaması ve partnerlerim Arno ve Erhan'ın da bu bölgeye ilk gelişleri doğrultusunda hem bölgeyi tanıtmak hemde 2.Narpuz vadisi içlerindeki kar durumunu görmek için keşife çıktık.

Keşif esnasında 2.Narpuz boğazı girişine kadar kar olmadığını gördük gezintimizi Kayacıkpınarı üzerinden Karayalak vadisi yönüne çevirip bol bol fotoğraf çekiminin ardından kampımıza döndük. Beslenme hazırlıkları esnasında Demirkazık zirveden dönen 3 kişilik Kanadalı bir ekip yanımıza geliyor muhabbet esnasında Parmakkaya kuzeydoğu yüzü ve Demirkazık klasik rotalarını tırmandıklarını öğrendik yarın ise Güvercinlik kulelerini deneyeceklermiş Kanadalıların yanımızdan ayrılmasından sonra akşam yemeğinin ardından istirahate çekildik.

24.04.2010 :  Telefonumun gece 02 de alarm vermeye başlamasından bu yana 45 dakikalık bir süre geçti ve ben ancak uyanabildim acele kendimi dışarı atıp wc ihtiyacımı karşılayıp tekrar çadıra döndüm bu sırada Arno ve Erhan'da uyanıyor hava oldukça güzel gökyüzü pırıl pırıl heryer yıldız kaynıyor.

Kahvaltı ve yapılan hazırlıkların ardından saat 04:40 da kampı terk ediyoruz Narpuz vadisi boyunca ilerleyip 2.boğazın girişine ulaştığımızda hava aydınlandı boğaz içinden giriş yaptığımız andan itibaren kar örtüsü başladı vadi tabanından ilerliyoruz kar oldukça sert ve kolay hareket ediyoruz şelale kısmınıda kolayca geçtikten sonra sert kar üzerinde Kızılçarşak altlarındaki bivak yerlerinde mola veriyoruz güneşin daha gözükmemesi ve saatin daha erken olması yüzünden hava oldukça soğuk titreyerek yaptığımız atıştırmanın ardından yolumuza devam ediyoruz.

Vadinin sol yamacını kullanıp Kızılçarşak altından Sematepe kuzeybatı kar-buz kulvarı altındaki düzlüğe ulaştık burada malzemelerimizi kuşanıp asıl rota tırmanışımıza başladık fakat daha kulvarın başlangıcında diz üstlerimize kadar batan kar yüzünden zorlanmaya başladık değişmeli olarak iz açarak arasıra sert kar tabakalarınıda aşarak ortalama 45-55 derece eğimli yüzeyde rotanın kilit noktasının altındaki mağaraya ulaştık. Kilit nokta bacamsı bir yapı içi sert kar-buzla kaplı tahmini 65-70 derece eğimli bir kısım bu noktayı serbest geçebileceğimize kanaat getirip tırmanışa devam ediyorum baca girişi kısa bir etap cam buz daha sonraları sert kar olarak devam etti fakat beklediğimden daha uzun çıktı (10-15 metre) sadece kazma ve krampon emniyetinde bu kısmı geçtik, kilidi geçtikten sonra kulvarı sağa doğru üst kısımdaki kornişlerin altına doğru devam ettirip kornişleri en sol kısmından dolanıp geçtikten sonra zirve sırtının alt kısmına ulaştık.

Zirve sırtı boyunca ilerleyip zirve sandığımız birkaç tepeyi aştıktan sonra saat 13:30 civarında zirveye ulaştık burada verdiğimiz kısa mola esnasında etrafımızdaki zirvelerin fotoğrafınıda çektikten sonra rehber kitaplarda bahsedilen Sematepe batı yüzünden inişe geçtik diz hizamızdaki kar seviyesinde oldukça dikkatli davranıp önce Narpuz vadisi tabanına daha sonra vadi tabanı boyunca ilerleyip sorunsuz bir şekilde kampımıza ulaşıp faaliyeti tamamladık.