Ana Sayfa > Trekking ve Gezi > Anılar

F: Müslüm Öndeş

F: Mehtap Aytaç Alyavuz

F: Bahadır Alyavuz

Sevgili doğa severler, On arkadaşımızın katılımıyla gerçekleştirdiğimiz doğa yürüyüşü ile şehrin karmaşasından uzakta, biraz ıslak, doğanın uyanışına tanıklık ettik. Saat 10.00'da yağmur altında başlayan yürüyüşmüz kar yağışı ile devam etti. Karla kaplı zemin bu bölgede 1490 m yükseklikten sonra yoğun olarak kendini göstermekte...

Yaylanın çıkışında kazayağı ve çiğdemler, kıştan bahara geçişte doğanın uyanışının bir belirtisi olarak fotograf makinelerimize poz verdi. Orman içi harika koridorlardan geçerek, yaklaşık 1600 m yükseltide 30~40 cm civarı kar içinde orman içi yoldanyürüyüşümüze devam ettik.

Saat 13:00'da öğle yemeği için çok kısa bir mola verdikten sonra Berçinçatak köyüne geri dönüş için geçeceğimiz vadiye indik. Vadinin bu noktasında karla kaplı zemin yerini çoğunlukla buz kaplı bir yola bırakıyor. Yarı kayarak, yarı koşarak 15:50'de köy çıkışında bizi bekleyen minibüse ulaştık. Böylece (son ölçümümden sonra) yaklaşık 16 km uzunluğunda olan Berçinçatak'ta yaptığımız ikinci doğa yürüyüşünü de yağmur altında tamamlamış olduk. Kızılcahamam’ın girişindeki tesiste kısa bir çay ve keyifli sohbet molasından sonra Ankara'ya doğru yola koyulduk...

Bir dahaki sefere güneşli bir Berçinçatak yürüyüşünde buluşmak dileğiyle, sevgiler.