Ana Sayfa > Trekking ve Gezi > Yürüyüş Rotaları

Işık Dağı Tırmanışı

12 Km - Deniz Tokay - ANKARA - Mart-2013

Haftasonu Gezginder'le Işık Dağı'ndaydık. Önceki gün yeni yağan kar yaklaşık 20 cm olmuştu. Kızılcahamam Çerkeş yolu üzerindeki DSİ Göleti'inden başlayan yürüyüşümüz derin bir vadinin çıkışı ile başladı. Vadi içinde bir dere var ve tamamen ormanlık arazi içinde seyrediyor. Eski kar birikintilerini saklayan taze karda dikkatle ilerleyip açıklık ve çeşmelere ulaştıktan sonra Işık Dağı'nı görebildik. Oldukça hızlı bir tempoyla 1 saat gibi bir sürede tüm ekip zirveye ulaştı. Zirveye yakın açıklık alanlarda alttaki eski kar oldukça sertti. Zirvede sis dolayısıyla görüş kısıtlıydı. Tesislere sırtımızı verip güneyden esen rüzgardan korunduk ve öğle yemeği yedik. Sonra görece güney istikametine doğru inişe geçtik ve Karagöl'e ulaştık. Zirveden indikçe sakinleşen hava Karagöl'ün yansımaları ve çiçekleriyle son derece güzel bir hal aldı. Hızlı ekibimiz sayesinde vakit kazanmıştık, bolca fotoğraf çekip göl etrafında tur attıktan sonra Yağcı Hüseyin köyünde bekleyen aracımıza doğru yola koyulduk.

Bölgede DSİ Göleti'nden sonraki vadide ve Işık Dağı güney yüzünden iniş sırasında yaban domuzu izlerine rastladık. Hatta bir tane azılıyı da bizzat bizim aksi istikametimize kaçarken gördüm.