Ana Sayfa > Dağcılık > Yazılar

Meraklısına Anlatıyorum; İrmik helvasını nasıl yedik ?

Anı: Deniz Tokay

Şükrü ile birlikte 11 Nisan akşamı Ankara'dan otobüsle yola çıktık. Aynı otobüste Gazi'den ve Gata'dan arkadaşlar da vardı. Rahat bir yolculuktan sonra sabah saatlerinde Kahramanmaraş'a vardık.  Toplanma saati olan 11:00'e kadar eğitim için gelen diğer arkadaşlarla tanıştık, çantalarımızı Gençlik Spor İl Müdürlüğü'ne bırakıp kahvaltı için şehir merkezine yürüdük. Çorba ve çay keyfinden sonra küçük bir şehir turu yapıp bazı eksiklerimizi tamamladık ve tekrar toplanma yerimiz olan Gençlik Spor'a döndük. Buradan araçlarla şehir merkezine gittik, eğitim öncesi bir tören yapıldı. Atatürk Büstüne çelenk konuldu ve İstiklal Marşı okundu. Tekrar araçlarımıza binip, kamp alanımız olan Döngel Köyü'ne doğru yola koyulduk.

Bir iki saatlik yolculuktan sonra Döngel Şelaleleri'ne ulaştık. Araçlardan dev gibi çantalarımızı indirip, merakla beklemeye koyulduk. Neredeyiz ve şimdi ne olacak ? Hemen bir toplantı ve kısa bir ders yapıldı. Dersin konusu; kamp düzeni ve çadır kurulumu. Toplantı sonrası çadırlarımızı kurmaya başladık ve düzenli bir şekilde kamp alanını oluşturduk. İlk günler yoğun teorik derslerle geçti , iki günün sonunda ise gördüğümüz derslerin pratiği yapıldı. Aslında bir haftanın dersler dışında geçen zamanları da başlı başına bir uygulama dersi. Doğa da yaşam, kişisel temizlik, çadır düzeni, kampta yemek, irmik helvası vb. :) Günler hızlı ve yoğun geçti.  Sabah 06'da kalkış , yarım saat spor, sonrasında bir saat kahvaltı zamanı. Kahvaltı sonrası öğleye kadar ders, öğle yemeği, sonrasında akşama kadar ders, ardından akşam yemeği ve sonrasında yapılan akşam dersi ile dinlenmeye geçiş. Saat 22'de sessizlik. Uygulama günlerinde ise özellikle öğle sonrası sürekli arazideydik. İple iniş, üstten emniyetli kaya tırmanışı ( top rope ) ve bouldering çalışmaları yapıldı.

Yaklaşık 120 kişilik bir ekiptik kampta. Katılımcıların hepsi gruplara bölündü, teorik dersler genel, uygulama dersleri ise grup içinde yapıldı. Her grubun iki eğitmeni vardı. Gruplara  malzeme dağıtımları yapılıp, grup liderleri ve yardımcıları seçildi. Gruplar arazide bir çalışma alanı belirleyip uygulamalarını yaptılar.

Uygulamada 3 ana başlık önemli;  Genel gözlem, tırmanış yeteneği ve ip düğümleri. Bu başlıkların değerlendirmesi ile alınacak notun %70'i dikkate alınıyor.

Genel gözlem içerisinde kamp düzeni, saygılı davranışlar, sorumluluk, ekip çalışması, malzeme kullanımı ve koruma, fiziksel uygunluk, çevre ve doğa koruma gibi konular var.

Bulin, tam kazık, yarım kazık, açık sekizli, kapalı sekizli, kördüğüm, çift balıkçı, pursik, camadan ve perlon bant düğümleri de bilinmesi gerekenler arasında. Her düğüm iki puan :)

%70 uygulama, %30 yazılı sınav dikkate alınıyor.  Başarılı olmak için ikisinden de minimum 50 alınması gerekiyor.

Kampın teoriği, pratiği, sınavı , zaman zaman stresi, yorgunluğu yanında bir de akşam çayları, arkadaşlıkları, dostlukları, eğlencesi vardı, hatta son gününde kısır partisi, bir de üstüne veda partisi .

Bir haftanın sonunda ayrılık zamanı geldi, defterler dolaştı, emailler, telefonlar alındı, fotoğraflar çekildi. Ve herkes çantasını yüklendi tekrar . Otobüslerle Kahramanmaraş'a döndük.

Otobüsün akşam kalkış saatine kadar öncelikle temiz ve rahat bir yolculuk için hamam keyfi yaptık. Sporcunun  içi dışı mis gibi olmalıydı:)  Hamam sonrası güzel bir yemek ve sonrasında Yaşar'da dondurma, künefe. Üzerine de Kahramanmaraş'ın o  nostaljik mekanlarında nefis bir çay. Akşamı bekleyiş, kaleye çıkıp şehre son bir bakış ve sonrasında eve dönüş. . .

Gelelim irmik helvasını nasıl yedik meselesine. Malum, kampta bulgur ve makarna baş tacımız, soğanlı makarna, domatesli makarna, varsa pastırmalı sucuklu makarna, kayısılı, fındıklı makarna ya da makarna yerine bulgur veya bulgurlu makarna , makarnalı bulgur. Tatlı görene aşkolsun.. Meğersem Şükrü'nün bizden sakladığı bir irmik yeteneği varmış . Bir akşam ansızın elinde tencere ile çıkageldi. Gerçek bir irmik helvası, kavrulmuş, içinde çam fıstıkları bile var, çam bile  bulmuş, irmik helvası tatlı mı tatlı , tadı felan herşeyi yerinde. Bir kaç saniyede tükettik tabi .  Nefisti. Şimdi Şükrü her kampta çadırın sağına soluna Dr. Oetker dök pişir her şeyi hazır nazır irmik helvası paketlerini diziyor, arasıra bulgurun, makarnanın arasına atıyoruz. . .

Not: İlgilenenler için 2. sayfada TDF sayfalarından alınmış ders içerikleri, 3.sayfada kamp için  malzeme listesi var.

Fotoğrafları Var

TDF Yaz Temel Eğitimi 2008

Fotoğraflar: Deniz Tokay, 12 - 18 Nisan 2008

Türkiye Dağcılık Federasyonu Bölgeler Kulüpler Yaz Temel Eğitimine DDDSK sporcusu olarak Şükrü Çavdar ile birlikte katıldık. Bu eğitimde çektiğim bazı fotoğrafları ve eğitime dair kısa notları buradan inceleyebilirsiniz. DT