Ana Sayfa > Dağcılık > Yazılar

Dağlarda 40. Yıl Anı Tırmanışı

GEZGİNDER - Fatma Dugan - 03-04 Ekim 2009

3- 4 Ekim tarihinde Ömer Faruk Gülşen Hocanın dağlarda 40.yılını kutlamak için yol arkadaşlarının düzenlediği etkinliğe Ankara Doğa Gezginleri Derneği üyesi ben Fatma DUGAN ve Yönetim Kurulu Üyesi Minadiye KAYA  katıldık. Ankara'dan Esat Bey de katılımcılar arasındaydı.

Cumartesi sabahı saat 11:00'da Dilek Sabancı Kapalı Spor Salonu önünde diğer katılımcı arkadaşlar ile buluşup, kamp yerine hareket ettik. Saat 14:00 gibi kamp alanı olan Karçukuru Yaylasına (1950 m) geldik. Yaylanın asıl sahipleri gitmişlerdi. TDF Başkanı Alaattin KARACA bizlerden önce gelmişti. Akşam ciddi bir tören olacağını anladım. Çadırlarımızı kurduk. Tören saatine kadar;  yaklaşan kışı ve gelecek bahara kadar terkedilmiş olmanın yalnızlığını yaşayan yaylanın hüznüne ortak olup, büyülü sessizliğini seslerimizle çınlattık.

Ve tören saati. Dağda da törenmi olurmuş demeyin. Erol Sarı' nın açılış konuşmasından sonra sözü Alattin Karaca aldı, kısa bir konuşma sonrası KIRMIZI PLAKET verdi.Ömer Hoca plaketi alırken çoçuklar kadar şen, bir o kadar da duyguluydu. Sıra hediyelere gelmişti; Hediyeler içinde gerçekten günün anlamına anlam katan hediyeler vardı.  Kavurmayı da (hediye) bize ikram etmeden kendisi yedi. Maytaplarla ve mumlarla süslenen yaş pasta. Herkesi çocukluğuna ve bir yerlere götüren bisküvi arası lokum, meğer insanlar ne çok severmiş lokumlu büsküviyi. Gökte dolunay içimizi aydınlatırken, yerde kamp ateşinin sıcaklığı etrafında güzel insanlar, dağlara dair sohbetler ve yürekte hissedilen türküler derken,  hepimizi şaşırtan, dolunaya nispet yaparcasına yanı başımızda havai fişek gösterisi ile sonlanan gece.

Sabah 06:00 Ömer Faruk Hocanın ıslıkla çaldığı Sarı Gelin Türküsü ile uyandık.

07:00 da Tunç Dağına doğru yola koyulduk. Güneşi gören dağ yamaçları sanki bakır rengine bürünmüştü. Sonradan öğrendim bu bölgedeki dağlara bakır dağlar deniyormuş. Birde Kamp yerinin adından anlaşılacağı gibi her noktanın adı karla başlıyordu. Kar deliği, Kar vs.(adlarını unuttum) gibi. Ömer hocama nedenini sorduğumda, bu bölgeye kışın çok kar yağar dedi. Saat 10 00 gibi zirvedeydik. (2649 m). Panoramik görüntü büyüleyiciydi. Uzun soluklu zirve keyfi yaptık. Tabi Ömer Hoca tüm zirvelerin adlarını yüksekliklerini, zorluk derecelerini anlattı. Ya hocam bu kadar şeyi nasıl aklınızda tutuyorsunuz dediğimde, benim işim bu dedi. İnsanın hobisini iş olarak görmesi, ancak yürekten bağlanmakla olur herhalde. Saat 12:00'de zirveden ayrıldık, saat 14:00'de kamp alanına geldik. Güzel ve anlamlı bir etkinliğin daha sonuna gelmiştik, saat 15:00 te kamptan ayrıldık.

Bu güzel etkinliği düzeneyen Erol SARI, Ayla TEZCAN, Fatma KIRIMLIOĞLUNA çok teşekürler, öyle hoş şeyler düşünmüşsünüz ki emeğinize sağlık. Türkiye Dağcılık Federasyonu Başkanı Alattin KARACA'nın katılımını da sporcularına verdiği önem ve değer olarak algılıyor, bu anlamlı günde orada oldukları için teşekkür ediyorum.

Ömer Faruk Gülşen Hocam: Belkide ilk defa güzel yurdum dağlarında böyle bir tören yapıldı. Bu da size ayrı bir misyon yükledi. Dağlarda ve hayatta dört dörtlük yaşamlar dileğiyle, bilgi ve deneyimlerinizi bizlerle paylaştığınız nice nice etkinliklerde görüşmek umuduyla, yüzünüz hep güneşe ve dağlara dönük olsun.