Ana Sayfa > Trekking ve Gezi > Yürüyüş Rotaları

Urumşah Yaylasına Yürüyüş, Yankı Vadisi, Gerede

Fotoğraflar: Deniz Tokay - ANKARA - Mayıs 2010

Mayıs Ayı'nda Gerede'de yemyeşil bir doğa yürüyüşü yaptık. Bölge; yeşili ve sarp arazisi ile dikkat çekiyor. Her yanda coşkulu bir bitki örtüsü görmek mümkün. Yürüyüşümüz orman içi stablize yoldan bezdiren bir sıcak ile başladı. Meteoroloji bir kaç günlük sıcaklardan haber veriyordu zaten. Yoksa Gerede böyle mi olurdu. Serin ve ferah değil miydi buralar.

Yürüyüşe öğle saatlerine kadar yoldan devam ettik. Daha sonra işin asıl eğlenceli kısmı başladı; derin vadi geçişi ve yeşilde kaybolduğumuz yükselişler. İlk geçişimiz oldukça zorluydu, vadi içerisine girdikten kısa bir süre sonra, yukarı uzanan bir sırta yan geçiş yaptık, hareketli yumuşak orman zemini ve boşluk duygusu tedirgin ediciydi,  batonsuz ve sert tabanlı botlar olmadan geçiş yapmak bazı arkadaşlarımız için çok daha zorlu oldu. Bu rota ve bölgedeki diğer rotalar huzurlu bir yürüyüş ve konfor için bazı donanımların iyi olmasını gerektiriyor. Özellikle dengeyi sağlayacak ve güven verecek yürüyüş sopaları ile eğimi yüksek  hareketli zeminde sağlam basacak ve tutunması güçlü sert tabanlı ayakkabılar. Arazi ve yürüyüş deneyimi olmayanlar boşluk duygusu ve hareketli zeminin etkisi ile doğal olarak korku yaşayabilirler . Vücudumuzda yayılan adrenalin , paniğe ve gereksiz kahramanlıklara sebep olmadıkça keyif verici. Temkinli, dikkatli ve sakin tavırlarla, uygun yerlerde uygun desteklerle herkesin başarabileceği ve sonunda keyif alabileceği  etaplardan birini geçtik. Böyle bir etabı geçişin ödülü ise herhalde çok az kişinin öğlen yemeği yiyeceği bir yerde mola vermekti.

Sırtın görece en düz noktasında mola verdik. Sağ ve solumuz tabana kadar yüksek denecek bir eğimle iniyor. Biz çantaları ve kendimizi sağlama alıp oturduk. Sırtta ama orman içindeyiz, etrafta yıldırım ile kurumuş ağaçlar var. Işık ve gölgeler keyifli. Ekibin arasında yer değiştirmek, ileri geri gidip gelmek dikkat istiyor. Daha önce böyle bir yerde öğle yemeği yememiştim.  Böyle bir yerden geçmemiştim. Benim için harika bir deneyim oldu.

Mola sonrası sırttan devam ettik ve orman içinde eğim azaldı. Orman yolu ve orman içi yürüyüşlerimize vadi içinden yükselişler eşlik etti.  Vadi içinden yürüyüşlerimiz bu rotanın bence en güzel anları, orman içinde yoğun bitkiler arasından ilerliyorsunuz, devrilmiş kütüklerin altından ve üstünden geçişler yapılıyor. Bazı noktalarda zemin ıslak ve dere açığa çıkıyor, su ve ormanın sesi ile yürümek son derece keyifli ama bir o kadarda dikkat gerektiriyor.

Vadi geçişlerinden sonra ormandan yürüyüşle hedef noktamız olan Urumşah Yaylası'na ulaştık. Gerdirme hareketleri sonrası çantada kalan içecek ve yiyeceklerimizle göl kenarında bir şeyler atıştırdık ve etkinliğimizi bitirdik.