Ana Sayfa > Dağcılık > Faaliyet Raporları

Aladağlar Emler(3723m), Karasay(3550m), Eznevit(3560m) Tırmanışı

3-4 Temmuz 2010 - Deniz Tokay, Şamil Demirel

ETKİNLİĞİN ADI: Aladağlar \ Emler, Karasay, Eznevit Tırmanışı.

ETKİNLİĞİN BAŞLANGIÇ TARİHİ: 02 Temmuz 2010

ETKİNLİĞİN BİTİŞ TARİHİ: 04 Temmuz 2010

ETKİNLİĞİN SORUMLUSU: Deniz Tokay

KATILIMCI LİSTESİ: Deniz TOKAY - M.Şamil DEMİREL

ULAŞIM BİLGİLERİ:
Gece 0100’da Ankara’dan hareketle 0600’da Niğde’de olacak şekilde planlı seferleri olan  otobüs firmaları mevcuttur. Niğde Eski Garaj’dan ilk seferi 0700’da olan Çamardı minibüsleri yaklaşık 1 saat 30 dk’da Demirkazık köyüne ulaşmaktadır. Demirkazık Köyünde ikamet eden traktör şöförleri ile daha önceden irtibat kurularak randevulaşılmakta ve yaklaşık yarım saatlik traktör yolculuğu sonrasında Sokullupınar kamp alanına ulaşılabilmektedir.

KAMP BİLGİLERİ: Kamp yeri 3400 mt. Çelikbuyduran Kamp Yeri

HAVA DURUMU: 03 Temmuz 2010 günü parçalı bulutlu, 04 Temmuz zirve günü açık gökyüzü.

MALZEME: Kamp Malzemeleri, Kask, Kazma ve Krampon

TIRMANIŞ BİLGİLERİ

Kampa Ulaşım
03 Temmuz 2010
Saat 0100’da Ankaradan Niğde istikametinde harekete geçtik.
Saat 0600 Niğde otobüs terminaline ulaştık
Saat 0700 Niğde’den Demirkazık Köyü’ne harekete geçtik.
Saat 0820 Demirkazık Köyü’ne vardık ve traktör ile Sokullupınar istikametinde yola çıktık.
Saat 0910 Sokullupınar kamp (1950 mt) ulaştık, Su takviyesi yaparak kamp yüküyle yürüyüşe başladık
Saat 1110 ‘Kapı’ bölgesini geçtik
Saat 1136 Öğlen yemeği ve dinlenmek için mola verdik
Saat 1230 Molayı bitirip tırmanışa devam ettik
Saat 1500 Çelikbuyduran Kamp Alanı’na (3400 mt) ulaşıp kampımızı kurduk.

Zirve Tırmanışı

04 Temmuz 2010
Gece 0200'da kalktık.
Kahvaltı yaptık. Termoslar için su ısıttık ve çantalarımızı hazırladık.
0310 Kamptan Emler zirvesi için hareket ettik.
0410 Klasik rotadan Emler Zirvesi (3723 mt)’ne ulaştık.
0510 Zirvede gündoğumunu izledikten sonra Çelikbuyduran kamp alanına doğru inişe başladık
0540 Kamp alanına vardık
0600 Sıcak ve soğuk sulaırmızı tazeleyip Karasay zirvesi için kamp alanının güney batısındaki boyna tırmanışa başladık
0720 Kızılkaya Güneybatı yüzünden yan geçişle Karasay geçidine ulaşıp, sırttan Karasay zirvesine ulaştık (3550 mt)
0730 Karasay zirvesi(3550 Metre) ile Eznevit arasındaki sırttan kayalıklara kadar alçalıp,  Eznevit (3560 mt) zirveye tırmandık.
0810 Eznevit Güney Doğu yüzünden zirveye ulaştık.
0840 Karasay zirvesi istikametinde Eznevit güney doğu yüzünden inişe geçtik.
09:30 Karasay geçidine ulaştık, Karasay geçidinden kampa dönüşte kar olmayan bir set belirleyip yan geçişe başladık. Girişi çok az sıkıntılı olan setlerin üstündeki çarşak alandan Kızılkaya güney batı yüzeyi yarıladığımızda arkamızdan bir ekip seslendi. Rotaya giremeyen ekip için Şamil geri döndü, bende bulunduğum yerde ekibin sete inişini bekledim.  Ekip sete indiğinde yürüyüşe başlandı.
1030 20 şer dakika farkla kamp alanına ulaştık.
1230 Kampımızı toplayıp Sokullupınar kamp alanına doğru kamp yüküyle inişe başladık
1500 Sokullupınar kamp alanına ulaştık

ZİRVE YAPAN SPORCULAR:

Deniz TOKAY - M.Şamil DEMİREL

AÇIKLAMALAR, ÖNERİLER VE TESPİTLER

• Sokullupınar kamp alanında ve takiben kapı öncesinde 3 adet çeşme ve Çelikbuyduran kamp alanında temiz su kaynağı bulunmaktadır.
  • Çelik Buyduran kamp alanında sınırlı sayıda hemen kullanıma uygun çadır alanı vardır, mevcut alanların dolu olması durumunda yeni bir yer hazırlığı zor olabilir.
  • Karasay geçidine doğru mevsimlik kar bulunabilir, kısa da olsa kar alanlarına girilmesi durumunda kazma krampon emniyeti tavsiye edilir ancak kazma ve krampon olmaksızın kar kulvarlarına girmeden yan geçiş uygun alanlardan yapılabilir.
  • Kızılkaya Batı sırtındaki geçitten Karasay’a geçişte, Kızılkaya güney batı yüzünde yatay uzanan kayalıkların oluşturduğu setler bulunmaktadır, geneli çarşak olan bu alanlardan geçişte Karayalak tabanından tırmanışa başlamış ekipler kontrol edilmeli ve ekiplerin üzerine gerçekleşecek olası taş düşmelerine azami dikkat edilmelidir.
  • Çelikbuyduran’a kamp kurulmuş ve Eznevit zirvesi de planlanıyor ise, zirveye gidiş ve dönüşte Karasay Zirvesinden ikinci kez geçilmesi gerektiği bilinmelidir.
  • Gündüz bulutsuz havada güneş ışınlarının son derece etkilidir ve gerekli koruyucu tedbirler alınmalıdır. ( Gözlük , Güneş kremi )
  • Güneşin batmasıyla birlikte hava sıcaklığında hissedilir düşüşler olmaktadır.
  • Kamp alanı tamamen çarşak , taş zemin üzerindedir ve çadır sabitleme kazıklar yerine, büyük kayalara iple yapılabilmektedir.
  • Tuvalet ihtiyacı için Kızılkaya Kuzeyi’nde bir alan ve kampın yedigöller tarafına doğru kuzey doğusuna düşen alanda büyük bir kaya arkası kullanılmaktadır.
  • Bazı çadır alanlarında rüzgar için set yapılmış taşların kenarını tuvalet olarak kullanıldığını gördük, ekiplerin tuvalet ihtiyaçlarını kendi çadırlarından uzakta ama başka çadır alanlarına yapmamaları yönünde azami hassasiyet göstermeleri gerekmektedir.
  • Aynı şekilde sıkça kullanılan alanlarda tuvalet kağıdı ve selülöz ıslak mendil gibi atıkların bırakılmaması, bu konuda kişisel çöp torbalarının bulundurulması da gereklidir.
  • Kapı bölgesinde ve çelik Buyduran kaynakta sprey boya ile duvarlara bazı yazılar yazıldığı tespit edilmiş, fotoğrafları Niğde Jandarma, Niğde Polis birimlerine gönderilmiştir.

Deniz Tokay , Şamil Demirel – Temmuz 2010

Harita ve Gps Kayıtları

Şunu daha büyük bir haritada görüntüle: Aladağlar, Emler, Karasay Eznevit Tırmanışı

Rota Kayıtları

Aladağlar_-_3_-_4_Temmuz_2010.gdb

Garmin GDB
Tür:gdb, Boyut:22.9 KB,1906 kez indirildi.

Aladağlar_-_3_-_4_Temmuz_2010.kml

Google Earth KML
Tür:kml, Boyut:71.8 KB,1972 kez indirildi.

İlgili İçerik

Aladağlar Emler Tırmanışı, Karayalak Vadisi ve Çelik Buyduran

DDDSK - Deniz Tokay, Cengiz Taçyıldız - 7-8-9 Ağutos 2009

Ağustos ayının ilk haftasında şehirden iyice bunalmış bir halde Cengiz Taçyıldız ile birlikte Aladağlar'a doğru yola çıktık. Hedefimiz Emler Zirve'ye tırmanmak. Cuma sabahı otobüsle Niğde'ye hareket ettik. Garajda bizi kuzenim…

Emler Batı Yüzü ve Sırtı Rotası

16-17 Ağustos 2008 - Ömer Vatansever, Yunus Çoban, Esin Handal

Zorluk : II-III Amaç : Emler Batı rotası ilk İzmitli çıkışını yapmak :) hehe bu bir ilk çıkıştır.!! Bonus zirveler : Kayacık, Karasay ve Eznevit. Üstelik cimbar da kaya tırmanışı.…

Aladağlar Emler(3723m), Karasay(3550m), Eznevit(3560m) Tırmanışı

3-4 Temmuz 2010 - Deniz Tokay, Şamil Demirel

3-4 Temmuz 2010 tarihinde gerçekleştirilen Çelik Buyduran Kamplı, Emler, Karasay ve Eznevit zirve tırmanışına ait rapordur.