Ana Sayfa > Bisiklet > Bisiklet Parkuru

Şunu daha büyük bir haritada görüntüle: Cinnah Tırmanışı Gece Sürüşü

Cinnah_Tırmanışı.kml

Google Earth KML Dosyası
Tür:kml, Boyut:7.6 KB,2118 kez indirildi.

cinnah.gdb

Garmin GPS Dosyası
Tür:gdb, Boyut:3.4 KB,1905 kez indirildi.

Toplam : 10 km
Gece Sürüşü - Hafta İçi,  Temmuz 2010'da denendi.
2,5 - 3  Km tırmanış içeriyor.

Bu rota, masa başında oturmaktan uyuşmuşlar için güzel ve sıkı bir akşam sporu olabilir.  Bacaklara "oh ben bunun için varım diye bağırtan"  Cinnah yokuşu ve daha hafif eğimlerle toplam 2,5 - 3 km tırmanış içeriyor. Bu tırmanışların sonunda rüzgara kendinizi bırakıp gecenin sakin yollarında iki tekerin keyfini çıkarabilirsiniz. Bol fosforlu kıyafetleri ve yanıp sönen ışıklarınızı unutmayın.

Rota Güvenlik Caddesi'nden başlıyor ve Kuveyt Caddesi ile Cinnah'a bağlanıyor. Cinnah Hoşdere kavşağından sola Çankaya Caddesine sapıp çok ilerlemeden 27 Aralık'tan sağa devam ediyoruz. Mahmut Yesari ile Sedat Simavi'ye bağlanıp oradan sola hafif bir tırmanışla Simon Bolivar'da devam ediyor. Bundan sonrası genelde iniş içeren rota kavşaktan Ziaurrahman ile devam ediyor. Burada Çankaya Caddesine kadar olan yol oldukça geniş ve iniş çok keyifli. Çankaya Caddesi ile kesişen kavşaktan sola aynı cadde üzerinden devam edip Atatürk Bulvarına bağlanıyoruz. Atatürk Bulvarı Kuğulu Park'a kadar son derece dik bir iniş içeriyor, yolun genişliği dolayısıyla sürüş rahat olsa da azami dikkat gerektiren bir yol. Kuğulu Kavşak'tan sağa Tunalı Hilmi'ye geçip, Kennedy Caddesine sola dönüyoruz. ABD Büyükelçiliği önünden devam edip Şimşek Sokağı kullanarak tekrar Güvenlik Caddesi'ne bağlanıp başladığımız yere dönüyoruz.

Sürüş sırasında Tunalı Hilmi gündüz trafiğine göre sakin olsa da diğer yollara kıyasla sağ tarafta park etmiş araçların çokluğu durumunda dar ve riskli bir sürüş sunuyor. Özellikle bisikleti umursamayan araçların baskısına ve sağ tarafta park etmiş ayna bakmaz dört tekerlere dikkat etmekte fayda var. Zaten birbirlerine son derece öfkeli ve kornayla habire küfredip duran dört tekerlerin iki teker çekemez halleriyle karşılaşmak olası.

Hafta içi Cuma günü ve hafta sonu daha kalabalık olan yolun stresi gece sürüşünüzü tatsız kılabilir, belki alternatif daha sakin bir sokaktan geçişle rahatlayabilirsiniz. Bu arada Güvenlik Caddesi üzerinde motorları bağırtmayı maharet sayıp hız yapanlara da dikkat etmekte fayda var.